ارمنستان: جمهوری آذربایجان به برقراری صلح کمک نمی‌کند

یک مقام وزارت خارجه ارمنستان ضمن انتقاد از نقض آتش‌بس از سوی جمهوری آذربایجان گفت اقدامات این کشور سبب ایجاد تنش شده و کمکی به صلح نمی‌کند.

واهان کوستانیان، معاون وزیر امور خارجه ارمنستان می‌گوید اقدامات جمهوری آذربایجان به ایجاد صلح در منطقه قفقاز جنوبی «کمک نمی‌کند». 

به گزارش خبرگزاری ارمنستانی آرکا، این مقام وزارت خارجه ارمنستان می‌گوید: «فعالیت‌های (جمهوری) آذربایجان و رهبری نظامی و سیاسی آن، به ویژه ایجاد تنش در مرز، گلوله باران ارمنستان و ایجاد تنش در منطقه قره‌باغ کوهستانی کمکی به ایجاد صلح و ثبات در قفقاز جنوبی نمی‌کند و اظهارات (جمهوری) آذربایجان را زیر سؤال می‌برد». 

واهان کوستانیان تاکید دارد ارمنستان مایل به برقراری صلح و ثبات است.

گفتنی است، وزارت دفاع ارمنستان هر روز از گلوله باران مواضع این کشور توسط نیرو‌های باکو در جهات مختلف خبر می‌دهد. ساعاتی پیش، وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد نیرو‌های باکو شب گذشته آتش‌بس در قره‌باغ کوهستانی را در دو جهت نقض کردند.

هفته گذشته نیز، رسانه‌های ارمنستانی گزارش دادند یگان‌های نیرو‌های مسلح باکو با سلاح‌های سبک و همچنین با استفاده از خمپاره، به مواضع جنگی ارامنه در اطراف روستای «سوتک» در استان «گغارکنیک» ارمنستان تیراندازی کردند.

گفتنی است منطقه قره‌باغ کوهستانی به طور عمده بخشی از جمهوری آذربایجان شناخته می‌شود. با این حال، بسیاری از ساکنین آن اصالتا ارمنی بوده و همین امر سبب سال‌ها تنش بین دو کشور بر سر مالکیت آن شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار