آمادگی ۵۳ موکب بزرگ استان دیاله عراق برای خدمت به زوار ایرانی

۵۳ موکب بزرگ استان دیاله عراق با محوریت نیرو‌های بسیج مردمی در همایشی برای خدمت به زوار ایرانی اربعین که از مرز خسروی عازم کربلا می‌شوند، اعلام آمادگی کردند.

در همایش روز جمعه سران و شیوخ قبایل عرب، کُرد، شیعه و سنی استان دیاله با نمایش اتحاد و همدلی ضمن تاکید بر برقراری و مشارکت در امنیت منطقه دیاله و مسیر عزیمت زائران از آمادگی برای پذیرایی گسترده از زوار ایرانی و خدمات‌رسانی شایسته و مطلوب با تمام توان و امکانات خبر دادند.

در این همایش که با تلاش فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی استان دیاله برگزار شد ضمن اجرای برنامه‌های متنوع عزاداری، اعضای مواکب شرکت کننده با در دست داشتن پرچم‌های مزین به نام اباعبدالله الحسین (ع) و همچنین تصاویر مراجع بزرگ شیعیان آیت الله سیستانی و رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهدای مقاومت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابوالمهدی المهندس با تاکید بر افتخار میزبانی زوار اربعین عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) ابراز داشته و خادمی زوار را افتخاری بزرگ برای خود دانستند.

فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی استان دیاله در سخنانی گفت: امروز در اول ماه صفر و آغاز پیاده روی عظیم اربعین اقشار مختلف مردم قبایل استان دیاله و همه ما اینجا جمع شدیم تا اعلام کنیم میزبان جمیع زائران اباعبدالله الحسین (ع) از تمام کشور‌ها باشیم و تلاش‌های زیادی برای میزبانی زوار انجام داده ایم.

«سید طالب الموسوی»، از حضور نیرو‌های حشد الشعبی و بسیج مردمی از امروز دوم ماه صفر در تمام مسیر‌های تردد زوار برای برقراری امنیت زائران خبر داد و ادامه داد: ما پیام خود را به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در تمام دنیا می‌رسانیم که استان دیاله و کشور عراق برای حضور آن‌ها امن است و هم امنیت و هم خدمات لازم برای زوار تامین شده و به هیچ کس اجازه نخواهیم داد خللی در امنیت زوار ایجاد کند.

وی اضافه کرد: با وجود گرمای هوا در عراق ما پای کار هستیم و با افتخار به زوار خدمت رسانی می‌کنیم.

الموسوی افزود: هماهنگی‌های لازم برای استفاده از ظرفیت مردمی استان دیاله عراق از کُرد و عرب، شیعه و سنی با وحدت در کنار یکدیگر برای خدمات رسانی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) انجام شده و تمام موکب‌ها از نقاط مختلف عراق جمع شده اند و در خدمت زوار هستیم و شعار ما همان حدیث معروف" کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا "است.

وی گفت: بیش از ۵۳ موکب از موکب‌های استان دیاله چه از زائران و چه عشایر و مردم جمع شده اند و با تمام توان در خدمت زوار هستند و برای همیشه پرچم امام حسین (ع) برافراشته است .

برچسب ها: ماه محرم ، مرز رسمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار