صدور گذرنامه دائمی و زیارتی در استان کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به صدور گذرنامه دائمی و زیارتی در استان، گفت : زائران اربعین دریافت گذرنامه را به روز‌های پایانی موکول نکنند.

مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : تاکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ جلد گذرنامه برای زائران اربعین در کرمانشاه شامل حدود ۱۰ هزار گذرنامه اصلی و هفت هزار و ۵۰۰ جلد نیز گذرنامه موقت صادر شده است.

وی افزود: هزینه صدور گذرنامه دائمی ۴۵۰ هزار تومان و گذرنامه موقت (زیارتی) ۵۰ هزار تومان است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضا‌ها از زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تقاضا می‌شود چنانچه قصد دریافت گذرنامه و سفر زیارتی دارند از هم اکنون به محل‌های مورد نظر مراجعه و با همکاری با متولیان امر پیگیر امورات گذرنامه خود باشند.

حاجیان با بیان اینکه فعلاً دستورالعملی از مرکز برای صدور گذرنامه اصلی یا موقت در مرز ابلاغ نشده است، گفت: متقاضیان برای گذرنامه دائم می‌توانند به مراکز پلیس به اضافه ۱۰ و برای گذرنامه زیارتی به آدرس کرمانشاه - چهار راه شهیاد، جنب پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند.

وی از معافیت زائران اربعین از پرداخت عوارض خروج از کشور نیز خبر داد و بیان کرد: این معافیت صرفاً مربوط به مرز‌های زمینی است و افرادی که از طریق پرواز‌های هوایی اقدام به سفر می‌کنند باید عوارض خود را پرداخت کنند.

حاجیان خاطر نشان کرد: مسافرین پرواز‌های اقلیم کردستان عراق و مرز‌های زمینی غیر اربعینی مشرف به خاک کشور عراق (شوشمی - پرویزخان) شامل این تسهیلات نمی‌شوند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اعلام اینکه گذرنامه‌های زیارتی صرفاً از مرز‌های زیارتی کشور و در استان کرمانشاه نیز از مرز زمینی خسروی قابل استفاده برای خروج از کشور است، گفت: این نوع گذرنامه فقط در ماه‌های محرم و صفر دارای اعتبار است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.