کاهش چشمگیر نرخ بیکاری استان نیازمند نگاه ویژه دولت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : برای کاهش چشمگیر نرخ بیکاری استان نیازمند نگاه ویژه دولت هستیم.

عبدالوحید محمدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در آیین معارفه سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کشور در سنوات گذشته بحران‌های زیادی را پشت سر گذاشته که بخشی از این بحران‌ها از جمله تحریم‌ها همین حالا هم ادامه دارد، گفت : با اقداماتی که صورت گرفته شاهد رشد اقتصادی و کاهش بیکاری در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه به موازات کشور در استان کرمانشاه نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که منجر به کاهش فاصله نرخ بیکاری کرمانشاه با میانگین کشور شده، افزود: البته هنوز هم با شرایط مطلوب فاصله داریم.

 محمدی با بیان اینکه بهبود وضعیت بیکاری کرمانشاه نیازمند نگاه ویژه دولت است، افزود: خوشبختانه این مهم مورد توجه قرار گرفته و روز گذشته اولین جلسه کارگروه ملی اشتغال کشور برای استان‌های با نرخ بیکاری بالا از جمله کرمانشاه برگزار شد.

محمدی خواستار لزوم اصلاح روش‌های تعیین نرخ بیکاری در کشور شد و گفت: صرفا نباید در تعیین آمار بیکاری به سوال و جواب از افراد اکتفا کرد، بله باید در کنار آن شرایطی برای راستی آزمایی نیز در نظر گرفته شود، زیرا پاسخی که به بیکار یا شاغل بودن از سوی افراد در استان‌های مختلف داده می‌شود بسته به شرایط فرهنگی استان‌ها متفاوت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه حتی اگر یک بررسی میدانی هم داشته باشیم وضعیت بیکاری کرمانشاه نسبت به برخی از استان‌های دیگر کشور بهتر است، گفت: نرخ بیکاری بالا یکی از مواردی است که امنیت سرمایه‌گذاری را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

محمدی اظهار کرد: آمار‌های نادرست نرخ بیکاری امکان برنامه‌ریزی صحیح را از ما می‌گیرد و لازم است این رویه اصلاح شود 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار