جمع آوری پروژه‌های ضروری برای طرح در سفر دوم رییس جمهور

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه گفت : در حال جمع آوری پروژه‌های ضروری استان برای طرح در سفر دوم رییس جمهور به استان هستیم.

نادر نورایی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با بیان اینکه استان به زودی میزبان هیات دولت در دور دوم سفر‌های استانی خواهد بود، از تشکیل کمیته‌ای با مشارکت و حضور معاونت‌های مختلف استانداری خبر داد و گفت : در حال جمع‌آوری پروژه‌های ضروری برای طرح در این سفر هستیم.

وی با بیان اینکه در این سفر عمدتا پروژه‌هایی که در دور اول سفر محقق نشده مطرح شده و برخی پروژه‌های ضروری موردی هم به آن اضافه خواهد شد، افزود: به نظر می‌رسد نهایتا تا پایان خرداد به یک جمع‌بندی در این زمینه برسیم.

نورایی به تشریح روند تخصیص اعتبارات دور اول سفر رییس جمهور به استان پرداخت و گفت: در این سفر در مجموع بیش از ۳۴ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و تسهیلات برای استان مصوب شد که از این میزان سهم اعتبارات عمرانی ۱۸ هزار و ۵۷۶ میلیارد تومان است.

وی افزود: این اعتبارات باید طی سه سال (۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳) به استان پرداخت شود و سهم سازمان برنامه و بودجه از تامین اعتبارات عمرانی سفر، ۷۶۴۳ میلیارد تومان است که باید در همین بازه زمانی به استان پرداخت شود.

نورایی گفت: سال ۱۴۰۱ تعهد سازمان برنامه و بودجه ۳۲۶۸ میلیارد تومان بود که از این میزان ۳۱۹۱ میلیارد تومان معادل ۹۸ درصد تامین و به استان تخصیص شده است.

این مسئول افزود: سال گذشته هم تعهد سازمان، تامین ۳۰۰۷ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر بود که تاکنون ۱۵۰۶ میلیارد تومان آن معادل ۵۶ درصد تامین شده است. البته پایان سال مالی ۱۴۰۲، پایان شهریورماه است و هنوز چندماهی برای تخصیص مابقی اعتبارات فرصت هست و به نظر می‌رسد مشابه سال قبل تخصیص اعتبار داشته باشیم.

وی افزود: در مجموع می‌توان گفت تاکنون بیش از ۹۷ درصد تعهدات سفر توسط سازمان برنامه و بودجه، طبق برنامه زمان‌بندی آن انجام شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه در خصوص روند تخصیص مابقی اعتبارات عمرانی سفر از سایر منابع گفت: مابقی اعتبارات باید از محل منابعی مانند اعتبارات مسئولیت اجتماعی نفت، تهاتر نفتی، سهم وزارتخانه‌ها، ماده ۵۶ قانون الحاق و ... تامین شود.

وی افزود: سهم ماده ۵۶ قانون الحاق از تامین اعتبارات سفر ۶۰۰ میلیارد تومان است که ۱۵۰ میلیارد تومان آن در مرحله نهایی شدن قرار دارد.

نورایی گفت: در خصوص میزان تخصیص اعتبارات از سایر منابع هنوز جمع‌بندی صورت نگرفته، اما ظرف یک ماه آینده جمع‌بندی‌ها در این زمینه هم انجام شده و اطلاع‌رسانی می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.