افزایش قیمت مواد غذایی در فرانسه

داده‌های آماری بیانگر آن است که قیمت مواد غذایی ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته در فرانسه افزایش داشته است.

داده‌های رسمی آمار نشان می‌دهد که گوشت و نوشیدنی‌ها در ماه گذشته در فرانسه به ترتیب ۱۱.۳ درصد و ۱۰.۱ درصد افزایش قیمت نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتند.

اداره ملی آمار (INSEE) در داده‌های آماری خود نشان داد که قیمت مواد غذایی و نوشیدنی‌های فروخته شده در سوپرمارکت‌های فرانسه در ماه جولای به صورت سالانه ۱۳.۱ درصد افزایش یافت و حتی برخی محصولات غذایی تا ۱۵ درصد افزایش قیمت داشتند.

همچنین، هزینه محصولات نظافتی و مراقبت شخصی ۹.۴ درصد افزایش یافته است. نرخ تورم سالانه در فرانسه در ماه گذشته به ۴.۳ درصد رسید که نسبت به رشد بی‌سابقه ۴.۵ درصدی ثبت شده در ژوئن کاهش یافته است و مطابق با برآورد‌های اولیه باقی مانده و کمترین میزان از فوریه ۲۰۲۲ بوده است. طبق گزارش‌ها، تورم به دلیل کاهش قیمت انرژی و افزایش در قیمت مواد غذایی و محصولات تولیدی است.

ماه گذشته، دولت فرانسه یک طرح هزینه برای سال ۲۰۲۴ را به پارلمان ارسال کرد که خواستار کاهش ۴.۲ میلیارد یورویی (۴.۷ میلیارد دلار) در هزینه‌ها است که اولین کاهش در نزدیک به ۱۰ سال است.

پاریس در نظر دارد در سال آینده میلادی  ۴۲۸.۸ میلیارد یورو هزینه کند، این کشور کسری بودجه ۴.۴ درصدی تولید ناخالص داخلی (GDP) را برای سال ۲۰۲۴ هدف قرار داده است که کمتر از هدف ۴.۹ درصدی در سال جاری است. هدف این است که تا پایان دوره دوم ریاست جمهوری امانوئل مکرون در سال ۲۰۲۷، این میزان به کمتر از ۳ درصد برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
پس گل وگلاب بودن فرانسه چی شد خخخخخ
آخرین اخبار