جنوب خارطوم صحنه درگیری‌های سودان

مواضع نیرو‌های واکنش سریع در جنوب خارطوم، پایتخت سودان هدف حملات هوایی قرار گرفت.

منابع سودانی از حملات هوایی امروز ارتش سودان به مواضع نیرو‌های واکنش سریع در جنوب این کشور خبر دادند.

منابع سودانی اعلام کردند ارتش امروز مواضع نیرو‌های واکنش سریع را در منطقه الباقیر در جنوب خارطوم، پایتخت سودان هدف حملات هوایی قرار داده است.

این منابع افزودند: نیرو‌های ارتش تعدادی از مواضع نیرو‌های واکنش سریع را در مرکز و شرق ام درمان نیز هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند.

منابع سودانی در همین حال اعلام کردند صدای حملات و درگیری‌ها از آغازین ساعات روز به گوش می‌رسد. این منابع همچنین از کشته شدن ۱۲ نفر در شهر نیاله در ایالت دارفور جنوبی در پی آغاز مجدد درگیری‌ها برای چهارمین روز متوالی خبر دادند.

ایالت دارفور جنوبی شاهد درگیری‌های قبیله‌ای نیز هست که تا به این لحظه حدود ۲۰۰ کشته برجای گذاشته است.

حالی که نیرو‌های پشتیبانی سریع (RSF) پس از آغاز درگیری در ۱۵ آوریل بر خارطوم پایتخت و شهر‌های اطراف آن، عمران و بحری تسلط یافتند، ارتش حملات هوایی و توپخانه‌ای را آغاز کرده است. نبردی که تاکنون هیچ تلاش میانجی‌گرانه برای آن به نتیجه نرسیده است، ممکن است که کشور را به یک جنگ داخلی گسترده‌تر بکشاند.

این شرایط به مرور زمان با ایجاد هرج و مرج در بازار و گرانی افسار گسیخته مواد غذایی، بیشتر شد تا مسیر دسترسی به کالا و خدمات اساسی در این کشور مسدود شود، ضمن اینکه قطع برق در ساعات طولانی، توقف فعالیت کشاورزان، در کنار ایجاد موانع در برابر امدادرسانی، شرایط این کشور را فاجعه بار کرد. در شرایطی که سودان نامش را در تاریخ با عنوان «سبد غذایی جهان» ثبت کرده است.

برچسب ها: سودان ، تحولات سودان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار