تشدید بحران انسانی در سودان با ادامه درگیری‌ها

پس از گذشت چهار ماه از آغاز جنگ داخلی در سودان سازمان‌های بین‌المللی نسبت به کمبود شدید دارو، غذا و مایحتاج ضروری هشدار دادند.

درگیری‌های چهار ماهه در سودان کمبود شدید مایحتاج روزانه مانند غذا و دارو را به دنبال داشته و این در حالی است که هیچ نشانه‌ای از کاهش تنش‌ها در این کشور مشاهده نمی‌شود.

به گزارش شبکه خبری رویترز، کمبود مایحتاج روزانه در سودان، باعث تشدید بحران انسانی در این کشور شده است. بر اساس آمار و ارقام ارائه شده توسط مرکز داده‌های درگیری‌های مسلحانه تا ۴ اوت (۱۳ مرداد)، بیش از ۱۳۰۰ حادثه خشونت‌آمیز در سودان ثبت شده است که منجر به کشته شدن بیش از ۵۰۰۰ تن از زمان آغاز درگیری بین دو جناح نظامی رقیب شده است.

داده‌ها نشان می‌دهد در ماه ژوئیه، خشونت علیه غیرنظامیان در خرطوم پایتخت سودان در مقایسه با ژوئن، ۳۵ درصد افزایش یافت. سامی طلات، داوطلب شاغل در بیمارستانی در «اُم دُرمان» گفت که مادری که در یک حمله مجروح شده بود، به علت عدم دسترسی به درمان به موقع، درگذشت. 

وزارت بهداشت سودان روز دوشنبه اعلام کرد خدمات رسانی در حدود ۲۰۰ بیمارستان در سراسر کشور به علت درگیری‌های مسلحانه متوقف شده است. درگیری‌ها در حالی ادامه دارد که سودان شاهد افزایش خطر شیوع بیماری‌های عفونی در مقیاس بزرگ، مانند مالاریا، تب دنگی و وبا است.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد کمبود مواد غذایی ناشی از جنگ ۲۰/۳ میلیون تن را در این کشور با گرسنگی حاد مواجه کرده است که ۴۲ درصد از کل جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. از این رقم، ۶/۳ میلیون نفر تنها یک قدم با قحطی فاصله دارند. بر اساس داده‌های سازمان ملل، تقریباً نیمی از جمعیت این کشور- یعنی ۲۴/.۷ میلیون نفر، از جمله ۱۳ میلیون کودک- به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. تاکنون کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل و شرکای آن تنها به حدود سه میلیون نفر رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار