فراهم سازی آموزش زبان های خارجی برای دانش آموزان در محیطی تعاملی/ جزئیات آموزش زبان چینی در مدارس

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت:ما برای آموزش زبان محیطی را فراهم کرده ایم که دانش آموزان در فضایی کاملا تعاملی زبان را آموزش می‌بینند.

امانی طهرانی، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت:طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، آموزش زبان در مدارس انتخابی است به طوری که سازمان پژوهش باید محیطی را فراهم کنند تا دانش آموزان بتوانند از بین زبان‌های خارجه (انگلیسی، فرانسوی، آلمانی) زبانی را آموزش ببینند.

وی افزود: ما برای آموزش زبان در محیط رسمی مدرسه و کلاس‌های خارج از مدرسه محیطی را فراهم کرده ایم که چه به صورت حضوری و غیر حضوری در فضایی کاملا تعاملی زبان را آموزش می‌بینند.

او افزود: نوع ارائه آموزش این زبان به برهه‌های فشرده با شرایط محیطی و فضای مناسب سازی شده برای  تجربه یادگیری زبان خارجی موثر است.

وی ادامه داد: نمره زبان خارجه در کارنامه ارائه می‌شود.

امانی طهرانی تصریح کرد: اگر وزارت آموزش و پرورش بتواند زیر ساخت آموزش زبان را در مدارس فراهم کند این مصوبه از هم اکنون قابلت اجرایی دارد.

امامی طهرانی اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش در سراسر جهان چند چالش مهم همچون کیفیت، مشروعیت( چرا این دروس را باید بخوانیم)و عدالت آموزشی دارد.

وی افزود: عدالت آموزشی یعنی هر کودک ایرانی در مقایسه با کودک دیگر خدمات یکسان دریافت کند.

او ادامه داد: در ایران عدالت برای کودکان وجود دارد به عنوان مثال کودکان ایرانی واکسیناسیون می‌شوند.

وی افزود: زمانی که ما دانش‌آموزان را نوبت دوم به مدرسه می‌فرستیم باعث نوعی بی عدالتی آموزشی می‌شود.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: هنگامی که جامعه دچار افزایش دانش آموز می‌شود ما باید مدارس و کلاس‌های درس را تامین کنیم.اولین دلیل عدم عدالت آموزشی در ایران کمبود و یا نبود مکان است.

وی افزود: دومین دلیل عدالت آموزشی معلمان هستند به طوری که معلمان باید آموزش‌های لازم و گواهی سلامت را داشته باشند اما گاها مشاهده می‌کنیم برخی از معلمان آموزش لازم را ندارند و همین امر باعث عدم عدالت آموزشی می‌شود.

وی افزود: ما برای عدالت آموزشی باید سرچشمه مشکلات را پیدا و مبالغی را برای آن ارائه دهیم همچنین طبق تجهیزات مدرسه، نوع کلاس درس و معلمان بودجه‌ای را در نظر بگیریم تا عدالت آموزشی ایجاد شود.

وی افزود: ممکن است حتی فقط ۱۵ دانش آموز در کل کشور متقاضی آموزش زبان چینی باشند. ما در خارج از سطح مدرسه، آموزش زبان خارجی را پیگیری می‌کنیم و در فضای مجازی می‌خواهیم این تجربه را بیشتر کنیم.

او ادامه داد: همه مصوبات نظام آموزشی در شورای عالی آموزش و پرورش پس از گذراندن مراحل اداری اجرایی شده و این مصوبه هم اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: آموزش تنها یک زبان خارجی مورد تأیید است و ارزیابی نمره درس در کانون ملی زبان و یا سایر مؤسسات مورد تایید، انجام  می شود.

وی با بیان اینکه مؤسسان ذی صلاح که دارای تاییدیه از آموزش و پرورش هستند می‌توانند پای کار بیایند. گفت: ما نمی‌توانیم مدارس را اجبار کنیم آموزش زبان خارجی به صورت حضوری در فضای رسمی باشد. مناسب دیدیم که آموزش زبان خارجی به جای آموزش یک جلسه در هفته، در دوره‌های فشرده صورت گیرد و وزارت آموزش و پرورش نیز در این باره از متفکران خواست تا اندیشده‌ای نوین در آموزش زبان خارجی ایجاد کند و کاری کنیم که بهره بیشتری از آموزش زبان خارجی ببریم.

او ادامه داد: توسعه زبان مادری یک اقدام فرهنگی و سرمایه کشوری است. در سند بنیادین آموزش و پرورش به زبان محلی توجه شده است.

وی افزود: جغرافیای ایران و قومیت‌های مختلف باعث شده تا ایران، ایران بماند.ا

و ادامه داد:شورای عالی آموزش و پرورش مهارت آموزی مدارس در بخش عمومی هنوز جای کار دارد. از سازمان پژوهش آموزشی در خواست کردیم تا باز طراحی شود.

کفاش ، معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درخصوص تقویت مدارس دولتی گفت:وزیر آموزش و پرورش ماموریتی را به شورا داده  مبنی بر اینکه بسته حمایت و تقویت همه جانبه مدارس دولتی را شورا عالی آماده کند.

وی افزود: برای تقویت همه جانبه مدارس دولتی این بسته حمایتی در دستور دبیرخانه شورای عالی است.

آیین نامه اجرایی مباحث سند تحول دیده شود 

وی افزود: از مهر سال قبل تا الان تقریبا حدود ۱۵۰۰ پرونده دانش آموز را در شورای عالی در کمیسیون خاص بررسی کرده ایم در ۲۹ جلسه و تصمیماتی گرفته و ابلاغ شده تا مشکلات دانش آموزان برطرف شود.

فروتن گفت: ۲۵ و ۲۶ تیر همایش و نشست سالانه با سه محور سند تحول بنیادین و مصوبات شورای عالی و مدارس آینده در تبریز برگزار می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابرانیومU-238.03
۱۴:۰۹ ۲۴ تير ۱۴۰۲
من روشی ابداع کرده ام که دانش آموز صرف نظر از سن و سوادش می تواند در مدت سه ماه یک روز در میان هر جلسه متغیر بین 10 تا 15 دقیقه زبان خارجی (انگلیسی-فرانسوی) را بهتر از زبان مادریش صحبت کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۰ تير ۱۴۰۲
پسر کوچیکه من رفت کانادا و ظرف شیش ماه انگلیسی رو یاد گرفت چون اونجاها بچه ها یه ریز با هم حرف میزنن
آخرین اخبار