موافقت پوتین با اعطای تسلیحات سنگین به نیرو‌های گارد ملی

رئیس نیرو‌های گارد ملی روسیه از اعطای تسلیحات سنگین به این گروه با موافقت رئیس‌جمهور خبر داد.

تمرد گروه واگنر از فرامین فرماندهی روسیه و آشوبی که درپی این موضوع طی چند روز اخیر ایجاد شد باعث گردید مقامات ارشد مسکو به دنبال راهکاری به منظور افزایش سطح امنیت و ایمنی کشور باشند. تقویت نیرو‌های گارد ملی یکی از این حوزه‌ها محسوب می‌شود. 

به گزارش تله تریدر، «ویکتور زولوتوف» فرمانده نیرو‌های گارد ملی روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد پیرو صحبت‌ها انجام شده با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور و فرمانده کل قوای روسیه مبنی بر تقویت نیرو‌های گارد ملی کشور به تسلیحات سنگین، با نظر موافق وی به زودی تسلیحات سنگین و تانک به نیرو‌های گارد ملی اعطا خواهد شد. 

وی در ادامه درباره شرایط پیرامون گروه واگنر گفت: «حقیقت این است که نیرو‌های متمرد از دستوران رهبری توانایی تسخیر مسکو را نداشتند. اطلاعات مربوط به طغیان گروه واگنر پیش از وقوع این حادثه و از طریق حلقه اطرافیان یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر به مقامات اطلاعاتی رسیده بود.»

این مقام ارشد نظامی روس گفت: «نیرو‌های گارد ملی روسیه در همه حال آماده مقابله با هرگونه اقدامات تحریک‌آمیز بوده و خود را برای مقابله با اتفاقات و پیشامد‌های آینده آماده کرده‌اند.»

گفتنی است درپی تمرد گروه واگنر، بزرگترین پیمانکار نظامی روسیه و حرکت نظامی این گروه به سمت مسکو، در پایتخت روسیه شرایط اضطراری حاکم شده و نیرو‌های امنیتی خود را برای مقابله با هرگونه تجاوز آماده کرده بودند. با این حال با درایت مقامات ارشد روسی و میانجی‌گری «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس، در نهایت این موضوع بدون خونریزی از طریق مذاکره به پایان رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار