آماده باش ارتش بلاروس در زمان شورش واگنر

رئیس‌جمهور بلاروس اعلام کرد زمانی که واگنر در روسیه شورش کرد، به ارتش خود دستور آماده باش داده بود.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس امروز (سه شنبه) در مراسمی اعلام کرد زمانی که شبه نظامیان واگنر در روسیه شورش کردند، او به ارتش بلاروس دستور آماده باش داده بود.

براساس گزارش تاس، لوکاشنکو در ادامه افزود: تاریخ به یاد دارد که بلاروس ها می توانند از میهن خود دفاع کنند. ما قوی تر از هر چالشی بوده ایم و خواهیم بود.

لوکاشنکو در بخش دیگری از اظهارتش گفت: نیاز نیست از من یا پوتین یا پریگوژین زمانی که صحبت از امنیت داخلی است، قهرمان بسازیم. اگر روسیه سقوط کند، همه ما در ویرانه‌های آن خواهیم مُرد.

روز جمعه دوم تیرماه گروه شبه نظامی واگنر مدعی شد که نیروهای مسلح روسیه یک حمله موشکی به اردوگاه این گروه انجام دادند. وزارت دفاع روسیه این ادعاها را رد کرد اما نیروهای واگنر به فرماندهی یوگنی پریگوژین کنترل چندین ساختمان غیرنظامی در روستوف را در اختیار گرفته و به سمت مسکو حرکت کردند.

پوتین در یک سخنرانی تلویزیونی اقدامات رئیس واگنر را یک شورش مسلحانه و خیانت به کشور توصیف کرد. همان روز پوتین با وساطت الکساندر لوکاشنکو همتای بلاروسی خود طی توافقی این قضیه را خاتمه داد.

در نتیجه مذاکرات، پریگوژین تحرکات نیروهای خود را در روسیه متوقف کرد و به آنها دستور داد به سمت اردوگاه‌هایشان عقب نشینی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۲:۰۶ ۰۷ تير ۱۴۰۲
شکست پیاپی توطئه های یهود صهیونیست جنایتکار
آخرین اخبار