حمایت بن سلمان از روسیه در مقابل شورش واگنر

ولیعهد عربستان، در تماسی تلفنی با رئیس جمهور روسیه حمایت خود از اقدامات این کشور برای حفظ نظام قانونی را اعلام کرد.

کاخ ریاست‌جمهوری روسیه امروز ( سه شنبه) اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور امروز تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان گفت وگو کرد.

براساس گزارش اسپوتنیک، در بیانیه کرملین آمده است که ولیعهد عربستان، حمایت خود از اقدامات روسیه برای حفظ نظام قانونی در کشور را اعلام کرد.

در بیانیه مذکور آمده است که بن سلمان از روسیه درخصوص تحولات ۲۴ ژوئن (شورش واگنر) برای حفظ نظام قانونی کشور و جان و امنیت شهروندان حمایت کرده است. دو طرف به بررسی افزایش همکاری روسیه و عربستان نیز پرداختند.

پیش از این نیز کشورهای مختلفی چون ایران، بلاروس، چین، ترکیه، قطر، کره شمالی و... از روسیه در مقابل شورش واگنر حمایت کرده بودند.

یوگنی پریگوژین بنیان‌گذار و رییس گروه خصوصی نظامی واگنر روز جمعه بدون ارائه شواهدی مدعی شد که ارتش روسیه ۲ هزار نفر از نیروهای واگنر را به قتل رسانده است.

با گذشت کمتر از یک روز از درگیری نیرو‌های واگنر و ارتش روسیه، دولت بلاروس از موافقت رئیس این گروه شبه‌نظامی با یک توافق با کرملین خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۵:۴۹ ۰۶ تير ۱۴۰۲
این کارنمایشیه چون عربستان ازاوکراین حمایت میکنه دشمن روسیه محسوب میشه همچنین عربستان نیروهایی داخل خاک روسیه داره که آماده اندتابه شهرهای روسیه حمله کنند
آخرین اخبار