پوتین: در صورت موفقیت واگنر، دشمنان سوء استفاده می‌کردند

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد دشمنان روسیه درصدد سوء استفاده از شرایط بوجود آمده ناشی از اقدامات گروه واگنر بودند.

اختلاف موجود میان گروه واگنر، بزرگترین پیمانکار نظامی روسیه با ارتش این کشور و چالش‌های پس از آن که به راهپیمایی نظامی گسترده از جاده روستوف تا میانه‌های مسکو انجامید، باعث شد کشور‌های غربی موضع گیری‌های مختلفی نسبت به این مسئله داشته باشند. با این حال در نهایت با درایت مقامات روسی و میانجی‌گری «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس این قائله ختم به خیر شد. اکنون مقامات کرملین در حال رصد شرایط پس از این ماجرا هستند. 

به گزارش تله تریدر، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد اگر اقدام گروه واگنر علیه ارتش روسیه با موفقیت همراه می‌شُد دشمنان مسکو از شرایط موجود سوء استفاده می‌کردند. 

پوتین در نشست نظامی که با مقامات ارشد نیرو‌های مسلح این کشور داشت، افزود: «دشمن ما درصدد سوء استفاده از شرایط در روسیه در صورت بروز هرج‌ومرج و آشوب است. در این صورت تمامی دستاورد‌های کسب شده در میدان نبرد نیز تحت تأثیر این موضوع از بین می‌رفت.»

وی در ادامه با اشاره به گروه واگنر گفت: «این پیمانکار نظامی از حمایت مالی کامل روسیه برخوردار بوده است به طوری که از ماه مِی ۲۰۲۲ تا مِی ۲۰۲۳ بیش از ۸۶ میلیارد روبل (یک میلیارد دلار) پول از مسکو دریافت کرده است.»

پوتین همچنین از ارتش این کشور به دلیل جلوگیری از وقوع جنگ داخلی درپی اقدامات گروه واگنر طی روز‌های، اخیر تشکر کرد و مدیریت مقامات ارشد نظامی را مانع از بروز یک بحران داخلی در روسیه خواند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۶ تير ۱۴۰۲
فقط یه سوال در حال حاضر سرنگونی روسیه به نفع ماست یا به ضرر ما؟ قطعا به ضرر ما، چون روسیه کشوریه که تو این سالها با وتو کردن خیلی از قطعنامه ها به ما کمک کرد، ضمنا در حال حاضر بعنوان متحد ایران و بخشی از کریدور شما جنوب میتونه کمک بزرگی در زمینه رشد اقتصادی و دور زدن تحریم ها و تغییر نظام جهانی به سمت نظام چند قطبی باشه. پس کسانی که دم از نابودی روسیه میزنن آیا واقعا ایرانی هستند؟ وطن پرستند؟ بدنبال رشد اقتصادی و رونق سفره مردم هستند؟ یا نه همان غربگداها یی هستند که متن توافق برجام را نخوانده در خیابان جشن گرفته بودند و پس از برجام از اینستکش که می‌گفت فقط باید نفتمون رو به اروپا بفروشیم و در قبال‌ غذا و دارو دریافت کنیم بعنوان فتح الفتوح یاد می‌کردند که نه کدخدا بلکه نوچه های کدخدا یعنی اروپا پیشنهاد داده بودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۶ تير ۱۴۰۲
ولی این فقط نشان داد که روسیه چقدر شکننده هست

چین هم همینطوره
این کشور ها در صورت وقوع جنگ از هم خواهند پاشید

شما نگاه کنید روسیه دومین ارتش قدرتمند جهان چطور تو باتلاق اوکراین گیر کرده کشوری که تمام تسلیحات نظامی خودش رو بعد فروپاشی شوروی تسلیم کرده بود و الان سیستم نظامیش مال دوران شوروی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۶ تير ۱۴۰۲
دفاع خوب رقیب مرد میدان را از مرد ترسو و تبهکار جدا میکند گروه واگنر و امثالهم دوست دارند به هر جا حمله کنند براحتی تصرف و تجاوز و غارت کنند لذا دیدند نمیتوانند و بزودی کشته میشوند بهانه آوردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۰۶ تير ۱۴۰۲
بزودی شاهد فروپاشی امپراطوری پوسیده روسیه خواهیم بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۶ تير ۱۴۰۲
اونوقت چجوری سرنگون میشه ، به ماهم میگی ؟
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۲۰:۳۹ ۰۶ تير ۱۴۰۲
"" اومای گاد الله اکبر ""
" الله اکبر "
Iran (Islamic Republic of)
پاسخ
۲۰:۵۸ ۰۶ تير ۱۴۰۲
روسیه که نابود شدنی هست ولی در حال حاضر هیچ بنده ای جرأت و توانش رو نداره
هیتلر و ناپلئون و قجر و عثمانی و واگنر و..... با روسیه درافتادن ولی شکست خوردند و نابود شدند

هیتلر توانست 30 میلیون روس رو قتل و عام سازد و شهر هاش رو بمباران کند ولی به پیروزی کامل نرسید اما توانست که باعث فروپاشی شوروی باشد

سرنوشت دلقک پلاستیکی اوکراین هم مشخصه مثل کشورش نابود خواهد شد

فقط با حمله اتمی می‌توان روسیه رو نابود ساخت که هیچ کشوری جرأت این حمله رو هم نداره چون وگرنه بعدش با پاسخ صدها سلاح هسته‌ای روس ها رو با رو خواهد شد
که یعنی آن کشور دشمن روسیه محو و با خاک و خاکستر یکسان خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۶ تير ۱۴۰۲
صرف نظر از این که گاوبندی بود یا...، خوشم اومد که چه سریع جمعش کرد.
این رو میگن برخورد با فتنه.
دقیقه مثل مهار تورم در روسیه که واقعا بینظیر و خوبه
برعکس مثل مسؤلین ایران که آن قدر آب را گل آلود میکنن که جای جلاد و شهید عوض میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۶ تير ۱۴۰۲
بزودی سرنگون خواهدشد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۰۶ تير ۱۴۰۲
فعلا که مخالفان روسیه سرنگون شدند
روسیه با غرب می‌جنگد و این به نفع ماست
حالا حالاها بودن روسیه لازمه
آخرین اخبار