صربستان: در شورش داخلی روسیه نیروهای خارجی دخیل بودند

رئیس‌جمهور صربستان شورش گروه واگنر در روسیه را نتیجه دخالت نیروهای خارجی دانست.

«الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور صربستان، با بیان آن‌که سرویس‌های اطلاعاتی خارجی در شورش گروه واگنر علیه روسیه نقش داشتند، اعلام کرد که واکنش شدید «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه این شورش را متوقف کرد.

رئیس‌جمهور صربستان در مصاحبه با کانال تلویزیونی پینک این کشور تأکید کرد که بلگراد به عنوان یک اصل از کودتا در کشور‌های دیگر حمایت نمی‌کند، و گفت: «ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود، شورشیان را خائنانی توصیف کرد که اقدامات آن‌ها می‌تواند به سود دشمنان مسکو باشد. صربستان در ترکیه یا روسیه از آن حمایت نکرد، در آمریکا هم از آن حمایت نخواهیم کرد. دولت‌ها فقط باید در انتخابات با اراده شهروندان تغییر کنند.»

او در ادامه با بیان آن‌که به طور مستقیم نمی‌خواهد بگوید چه گروهی در این شورش درگیری بوده، اما مطمئن است از بیرون هدایت شده است و افزود: «مغز متفکران پشت کودتای نافرجام یک تاکتیک حیله‌گرانه طراحی کرده بودند که شامل حمله به رئیس‌جمهور روسیه بود بدون آن‌که به طور مستقیم گفته شود او هدف بوده است. البته برخی از ادعا‌های گروه شورشی قابل قبول بود، اما دلیل بر چنین اقدامی نمی‌شد.»

 ووچیچ از مدیریت بحران پوتین تمجید کرد و گفت که به لطف «واکنش تند و قوی» وی، به این بحران پایان داده شد.

«یوگنی پریگوژین» رئیس گروه واگنر، روز جمعه در تلاش برای سرنگونی رهبری نظامی روسیه، علیه مسکو اقدام نظامی کرد. با گذشت کمتر از یک روز از درگیری نیرو‌های واگنر و ارتش روسیه، دولت بلاروس از موافقت رئیس این گروه شبه‌نظامی با یک توافق با کرملین خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۰۴ تير ۱۴۰۲
درست میگه کاملا معلوم بود که امریکا شانسشو برای جنگ داخلی امتحان کرد و واگنر رو سیخ کرد
آخرین اخبار