بیش از۴۸ هزار پرونده در حوزه قضایی گچساران مختومه شد

رئیس دادگستری گچساران گفت: ۴۸ هزار و ۱۸۰ فقره پرونده از ابتدای تیر ماه ۱۴۰۱ تاکنون در حوزه قضایی این شهرستان مختومه شد.

رهام دیانت رئیس دادگستری گچساران گفت:  تعداد پرونده‌های ثبت شده در محاکم قضائی این شهرستان از ابتدای تیر ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۴۹ هزار و ۸۲۲ فقره بوده است.

وی بیان کرد: این تعداد پرونده‌ها شامل کیفری، حقوقی و خانواده بوده که در دادگاه، دادسرا و شورای حل اختلاف این شهرستان بررسی شده است.

دیانت تصریح کرد: هم اکنون بیش از پنج هزار ۳۶۷ فقره پرونده در حوزه قضایی این شهرستان مورد بررسی است.

وی اظهار کرد: هم اکنون طرح پایلوت (آزمونه‌ای) و ثبت متمرکز در دست اجراست در این طرح تمام پرونده‌ها از مرجع انتظامی جمع آوری و به مرجع قضایی انتقال داده می‌شود.

دیانت ادامه داد: افراد می‌توانند در مراجع قضایی و با داشتن کد رهگیری به‌صورت مستقیم پرونده خود را رصد کند.

وی ابراز کرد: دستگاه قضا نسبت به هرگونه هنجارشکنی اجتماعی که بنیان خانواده ها، امنیت اخلاقی و روانی جامعه را به مخاطره اندازد کوتاه نخواهد آمد و با هنجارشکنان برخورد جدی می‌کند.

رئیس دادگستری گچساران گفت: در امور حقوقی برخی پرونده‌ها تخصصی می‌باشند و به کارشناس ارجاع داده می‌شود و شاید روند اجرایی این پرونده‌ها بیش از یک سال طول بکشد.

دیانت ادامه داد: همچنین در پرونده‌های کیفری همچون قتل نیازمند تحقیق و بررسی بسیار است، اما تلاش داریم که سریع‌تر به نتیجه هم برسند.

وی ابراز کرد: در سال سال ۱۴۰۰ نزدیک بیش از ۷۰ مورد نزاع دسته‌جمعی در شهرستان داشتیم که این آمار در سال گذشته نیز کاهش چشمگیری داشته است.

دیانت گفت: در زمینه جرائم خشن اقدامات حوزه قضایی بسیار مطلوب بوده و در۲ سال گذشته چهار فقره قتل داشتیم که ۲ مورد آن مربوط به حوزه قضایی دیگری بود و در این زمینه نیز اقدامات لازم انجام گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار