اژه‌ای:

توطئه دشمن در حوزه حجاب به جایی نمی‌رسد

رئیس قوه قضائیه گفت: دشمن می‌خواهد با کم رنگ کردن ارزش‌های دینی مثل حجاب و عفاف به زعم خود و با ایجاد اختلاف و شبهه به توفیقاتی برسد که با همت، بصیرت و اگاهی مردم به جایی نمی‌رسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای پیش از ظهر امروز در اجلاسیه شهدای طلاب و روحانی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به راز موفقیت عملیات وعده صادق اظهار داشت: گوش دادن به فرمان الهی و پشت سر ولی بودن و همچنین اتحاد و یکپارچگی مردم و مسئولان دلیل این پیروزی بزرگ بوده است.

وی عنوان کرد: تا این مسیر باشد و در واقع اطلاعت کنیم و تقوا و انسجام داشته باشیم نصرت الهی پشت سر ما بوده و امروز به معنای واقعی کلمه هر چه داریم از شهدا، خانواده شهدا و جامعه ایثارگری است و باید قدردان باشیم و بدانیم که دشمن می‌خواهد اینها را از یاد ما ببرد و این افتخارات را بگیرد.

 اژه‌ای با بیان اینکه امروز دشمن در تریبون‌های مختلف موضوعات و شبهات مختلف را مطرح می‌کند تا بین مردم و مسئولان و ارزش‌ها فاصله بیندازد، افزود: ما وظیفه داریم برای نسل جوان و آینده کشور پیروز‌های ایران اسلامی با وجود دشمنی‌های مختلف از جمله پیروزی در عملیات وعده صادق تبیین و بازگو کنیم و بگوییم دشمن کی بود و چه کار کرد و از هر نوع امکانی که می‌توانست استفاده کرد تا ایرا‌ن شکست بخورد ولی در نهایت نصرت الهی همراه و یار ملت ایران بود.

وی با بیان اینکه دشمن در جبهه نظامی، ترور و محاصره اقتصادی شکست خورده و امروز تلاش می‌کنند بر سر راه تولید و اقتصاد کشور مشکل ایجاد کنند، اضافه کرد: آنها به تفرقه و جدایی بین مردم و مسئولان امید بسته‌اند و می‌خواهند از این طریق به اهداف خود برسند؛ لذا امروز وظیفه داریم آنچه را که رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد و تولید دغدغه دارند و بیان می‌کنند برای تحقق آن تلاش کنیم.

اژه‌ای با تاکید بر اینکه این جهش تولید بدون مشارکت مردم اتفاق نمی‌افتد، یادآور شد: یکی از مسائل مهم کشور امروز مسائل فرهنگی است؛ دشمن می‌خواهد با کم رنگ کردن ارزش‌های دینی مثل حجاب و عفاف به زعم خود و با ایجاد اختلاف و شبهه به توفیقاتی برسد که با همت، بصیرت و اگاهی مردم به جایی نمی‌رسد.

رئیس قوه قضائیه ابراز کرد: این اجلاسیه برای بزرگداشت شهدای روحانی بوده و امروز بنده از همه شما مسئولیتم سنگین‌تر است، روحانیت با روحانیت ۱۰ تا ۵۰ سال پیش وظایف آن متفاوت است، زیرا علاوه بر علم اصول، احکام و معارف باید جامعه را بشناسد، دوست و دشمن را بشناسد و بتواند برای مردم تبیین کند و مهم‌تر از همه اینها شئون روحانیت بوده که باید کاری نکنیم از قداست خارج شود، زیرا اگر یک نفر در روحانیت کاری کند پای همه روحانیت تمام می‌شود و باید همه مراقب باشیم.

اژه‌ای تاکید کرد: کارگزاران روحانی و همه روحانیت از همه سنوات گذشته باید بیشتر ارتباط با مردم داشته باشند و حرف مردم را بیشتر بشناسند، زبان گویای نظام برای تبیین و زبان مردم برای بیان مشکلات باشند.

وی خاطرنشان کرد: با این تحریم‌ها دشمن، فشار بر مردم است و مردم مشکلاتی دارند و در زمینه برخی موضوعات زندگی مثل مسکن واقعا مقداری مشکل دارند و مسئولان باید با همدلی و همفکری از هر نوع مسئله‌ای که غیر از رسیدگی به امور مردم در راستای اهداف دینی است، دوری کنند و دست به دست هم دهیم و نقشه‌های دشمن را خنثی کنیم و به مردم خدمت کنیم و اگر این کار را نکنیم نزد خدا مسئول هستیم و فردا شاید همین مردم مدعی ما شوند، مردم صبور هستند مردم امتحان خود را از اول انقالاب تاکنون خوب پس داده‌اند و الان وظیفه ما بوده که کار کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.