مناطق آلوده به مین میرآباد پاکسازی می‌شود

سرپرست فرمانداری میرآباد گفت: مناطق آلوده به مین باقی مانده از دوران دفاع مقدس در این شهرستان مرزی با حضور یک تیم متخصص پاکسازی می‌شود.

حسین خضری سرپرست فرمانداری میرآباد گفت: با حضور یک تیم متخصص در زمینه مین‌روبی، اماکن نظامی متروکه و مین‌های باقی مانده دوران جنگ تحمیلی در این شهرستان پاکسازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پاکسازی این مناطق یکی از مطالبات مردم این شهرستان است، افزود: هر سال انفجار مین‌های باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی در مزارع و مراتع این شهرستان، باعث وارد شدن آسیب‌هایی مالی و جانی به شهروندان از جمله قطع عضو و حتی مرگ آن‌ها می‌شود یا به دام و ادوات کشاورزی آنان خسارت وارد می‌آید.

سرپرست فرمانداری میرآباد اضافه کرد: این تیم که به دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز مین‌یابی و خنثی کردن مین هم مجهز هستند، قرار است در طول سه ماه و بر اساس نقشه تهیه شده کار مین‌روبی را در این شهرستان انجام دهند.

وی ادامه داد: مین‌های موجود در این شهرستان به ۲ شکل پراکنده و منسجم در مناطق مختلف قرار دارند و همین امر باعث شده آمار دقیقی از زمین‌های آلوده در دسترس نباشد.

شهرستان تازه تاسیس میرآباد با ۲۳ هزار نفر جمعیت دارای ۲ بخش زاب و مرکزی و چهار دهستان است.

این شهرستان که اوایل سال جاری به عنوان بیستمین شهرستان آذربایجان غربی، از شهر به شهرستان ارتقا یافت، در مجموع ۳۵ کیلومتر مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق دارد.

شهرستان میرآباد در جنوب آذربایجان غربی و در مجاورت شهرستان مرزی سردشت واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.