۸۵۰ زوج مهابادی خدمات درمان ناباروری دریافت کردند

رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: تاکنون خدمات درمان ناباروری به ۸۵۰ زوج نابارور در سطح شهرستان صورت گرفته است.

کریم علیزاده‌آذر رئیس مرکز بهداشت مهاباد با اشاره به ارائه خدمات ناباروری به ۸۵۰ زوج نابارور در سطح شهرستان، گفت: این زوج‌ها برای مداوا و استفاده از خدمات رایگان ناباروری به دو مرکز درمانی استان معرفی شدند و زیر نظر متخصصان پیگیر امور خود هستند.

وی یکی از عوامل کاهش جمعیت را افزایش سقط جنین دانست و افزود: از ابتدای اجرای قانون جوانی جمعیت ۵۴۰ نفر از مشاوره‌های مرکز مقابله با سقط در مهاباد بهره‌مند شده‌اند.

علیزاده‌آذر اضافه کرد: همچنین به بیش از ۴۰ هزار بانوی تا ۵۰ ساله در این شهرستان، مشاوره فرزندآوری و جلوگیری از روش‌های پیشگیری در مراکز بهداشت داده شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از زمان ابلاغ این تکلیف، با برگزاری نشست‌های منظم و مستمر و فراهم ساختن زیر ساخت مناسب، در صدد تحقق این مهم هستیم.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد در ادامه تصریح کرد: آموزش و تبلیغات در راستای فرهنگ‌سازی عمومی، افزایش آگاهی شهروندان در زمینه افزایش جمعیت و فرزندآوری، برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره، انتشار مطالب در فضای‌مجازی و چاپ و توزیع محتوا‌های آموزشی از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده در این زمینه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.