ساخت ۶ بیمارستان با هزار و ۷۵۰ تخت در آذربایجان‌غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: هزار و ۷۵۰ تخت بیمارستانی در ۶ شهر این استان در حال ساخت است که با اتمام آنها ظرفیت قابل توجهی به حوزه درمان استان اضافه خواهد شد.

محمد امین ولی‌زاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: طبق گزارش‌های وزارت بهداشت در خصوص پیش‌بینی تخت‌های بیمارستانی برای افق سال ۱۴۰۴، در حال حاضر حدود ۲ هزار تخت با این رقم فاصله داریم که اقدامات ویژه برای تحقق این مهم در دست اقدام است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ۶ طرح درمانی بیمارستان‌های ۳۵۰ تختخوابی شهر‌های مهاباد و میاندوآب، بیمارستان‌های ۲۵۰ تختخوابی بوکان و سلماس، بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی چایپاره و بیمارستان ۴۵۰ تختخوابی ارومیه در حال ساخت بوده که تلاش می‌کنیم تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: علاوه بر طرح‌های موجود با پیگیری مقام عالی استان و از محل ماده ۲۳ پیش‌بینی آغاز ساخت یک بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی و با امکان ارتقای آن به هزار تختی در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان صورت گرفته است.

ولی‌زاده تاکید کرد: با تکمیل و ساخت طرح‌های در نظر گرفته شده امیدواریم تا سال ۱۴۰۶ میانگین تخت‌های بیمارستانی در آذربایجان‌غربی به استاندارد قابل قبولی برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.