وال استریت ژورنال:

امارات از ناتوانی آمریکا در برابر نیروی دریایی ایران عصبانی است!

مقامات آگاه آمریکایی اعلام کردند پاسخ آمریکا در برابر نیروی دریایی ایران در خلیج فارس باعث ناامیدی امارات متحده عربی شده است.

اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران طی سالیان اخیر یکی از مهمترین جنبه‌های قدرت نظامی تهران محسوب می‌شود که باعث شد کشور‌های غربی به رهبری آمریکا نتوانند کشتی‌های تجاری ایران را از ترس واکنش متقابل در آب‌های بین‌المللی توقیف کنند. با این حال گویا این موضوع به مذاق برخی از کشور‌های همسایه خوش نیامده است. 

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال امروز (سه‌شنبه) به نقل از منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کرد امارات متحده عربی پس از توقیف دو نفتکش از سوی ایران در خلیج فارس، از عدم توجه ایالات متحده به امنیت این منطقه ابراز ناامیدی کرد.

مقامات آمریکایی می‌گویند امارات متحده عربی پس از آن‌که نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران در سوم ماه مِه میلادی اقدام به توقیف یک نفتکش پس از ترک بندر دبی کرد خشمگین شد، زیرا مقامات ابوظبی بر این باورند این موضوع می‌توانست این تصور را ایجاد کند که آب‌های این کشور برای کشتیرانی ناایمن است. این در حالی است که آمریکا در این مسئله هیچ اقدامی انجام نداد. 

وال استریت ژورنال می‌افزاید: «امارات احساس می‌کند ایالات متحده به اندازه لازم برای ایجاد بازدارندگی در مقابل نیرو‌های نیابتی تهران از تصرف نفتکش‌ها در خلیج فارس اقدام نکرده است.»

این گزارش می‌افزاید: «پس از این حادثه آمریکا با شرکای منطقه‌ای خود برای تقویت بازدارندگی همکاری کرده است. از جمله این اقدامات استقرار یک گروه ضربت نیروی دریایی در خلیج فارس بوده که مجهز به پهپاد‌هایی برای نظارت بر کشتیرانی به منظور گسترش توانایی خود در پاسخ به تهدیدات است.»

وال استریت ژورنال با اشاره به قدرت نیروی دریایی ایران، آن را مایه تقویت توان بازدارندگی تهران در برابر تهدیدات خارجی برشمرد. 

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران بار‌ها به کشور‌های غربی درباره توقیف غیرقانونی نفتکش‌های متعلق به این کشور هشدار داده است. با این حال تهران همواره بر آزادی کشتیرانی بین‌المللی تأکید داشته و کشور‌های غربی را به پیروی از استاندار‌های دوگانه متهم می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
درود خدا بر نیروی دریایی ایران و حافظان مرز و بوم
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۰۹:۱۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
به قول شهید مظلوم دکتر بهشتی امریکا عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر ما هم میگیم امارات عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
اماراتی‌های بی ریشه و اصل و نسب حواسشون باشه فکر نکنن با ساختن بلندترین برج دنیا برا خودشون هویت و تاریخ خریدن اونا یه مشت وحشی آمازونی بیشتر نیستن که آمازونی بودن خودشونو پشت این چیزا پنهون کردن
Iran (Islamic Republic of)
حرف حساب
۰۷:۵۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
توصیه می کنم گروه تازه تاسیس ضربت آمریکایی بپاد که یه وقت ضربتی نخوره !! ... خیرخواهانه گفتم ....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۵۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
با هر راهی شده آمریکا باید از غرب آسیا برود
تا راه ما برای برقراری آرامش درمنطقه بازشود
و طالبان وامارات وآذربایجان مجبور به تعامل
با جمهوری لسلامی ایران بشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
این اظهار نظر های مقامات و نشریات آمریکایی هم برای ایجاد تفرقه بین ممالک اسلامیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
عصبانی باشید نیروهای ترو،ریست و بمیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
اماراتی‌ها حواسشون باشه آمریکا بیست هزار کیلومتر ازشون فاصله داره و تا بخوان برسن ما امارات و اون برج مسخره اشون رو صاف کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
از لحاظ مسافت کشوری بله درسته فاصله زیاده اما این افعی روبه افول که داره دیگه دست وپا میزنه خودشو بازم در نوک قله قدرت نگه داره انقدر پایگاه و... همه جای دنیا زده که حتما نباید از خود آمریکا تسلیحاتش حالا هرچی که باشه (جنگنده، موشک،و...) بفرسته و اصلا سوختشون نمیرسه 20 هزار کیلومتر بیان ولی از همین پایگاهها استفاده میکنه !
البته از طرفیم همین پایگاهها نقطه ضعفی هم براش حساب میشن چون با هرخطایی از طرف اونها میتونیم بزنیم هرکدوم پایگاههایی که مهمترن (عین العسد نمونش بود) .
کشورهای عربی بیشتر از قدرت گرفت ایران و تبدیل شدن به قدرت برتر منطقه و... به مزاقشون خوش نیومده چون تا ما هستیم اونها اصلا به حساب نمیان ! واگرنه همین کشور ما هست که امنیت اینهمه کشتی و.. رادردریاها تامین میکنه (خلیج فارس تا عمان و...).
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۲:۴۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
بین الاحباب یرفع الآداب. امارات داره خودشو برای امریکا لوس میکند.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۳۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
امارات باید قبول کند آمریکا تنها در خاک خود ابر قدقد است. آمریکا خارج از خانه حتی حریف طالبان هم نیست چه برسد به ایران
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۰۶:۰۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ب
۲۲:۰۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
عجب
Iran (Islamic Republic of)
چ.ک
۰۹:۰۴ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
عجب نداره مگه قدرت ایران برات ثابت نشده
آخرین اخبار