ادعای سفیر آمریکا: ایران نباید در امور داخلی عراق مداخله کند

سفیر آمریکا در عراق در اظهاراتی مدعی شد تهران نبایستی در امور داخلی بغداد دخالت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، سفیر آمریکا در عراق در سخنانی مدعی شد ضرورت دارد ایران در امور داخلی عراق مداخله نکند.

سفیر آمریکا در ادامه اظهارات خود گفت: ما تمام «گروه‌ها و شبه‌نظامی‌هایی» را که به منافع آمریکا در عراق حمله کنند، مجازات خواهیم کرد.

وی گفت: عراقی‌ها می‌توانند به تنهایی و «بدون دخالت خارجی» امور کشورشان را مدیریت کنند

سفیر آمریکا در عراق همچنین هر گونه تهدید کمیسیون انتخابات را رد کرد. او همچنین گفت که عراقی‌ها قادر به اداره امور کشورشان بدون مداخله خارجی هستند.

گفتنی است پیشتر «مقتدی صدر» رئیس جریان صدر و حزب سائرون عراق که در انتخابات اخیر این کشور بیشترین میزان رای و کرسی پارلمان را بدست آورده، در بیانیه‌ای اعلام کرد اجازه دخالت خارجی‌ها در تشکیل دولت آینده را نخواهد داد.

او در ادامه افزود: سیاست ما در ارتباط با همسایگانمان نیز سطوح مختلفی خواهد داشت که اولین آن‌ها سطح کشور‌هایی خواهد بود که در امور داخلی عراق دخالت نمی‌کنند و به دنبال تحکیم روابط و فعال سازی دیپلماسی مشترک هستند.

صدر اضافه کرد: سطح دوم روابط با همسایگان مربوط به کشور‌هایی است که در عراق به صورت آشکار دخالت می‌کنند. ما با آن‌ها از طریق گشودن یک گفتگوی سطح بالا این مسئله را حل خواهیم کرد تا جلوی هرگونه مداخله خارجی را بگیریم.

مقتدی صدر تاکید کرد: «عراق در امور کشور‌های همسایه دخالت نخواهد کرد و سرزمین عراق منشا آسیبی برای آن‌ها نخواهد بود. به ویژه با کشور‌هایی که به حاکمیت عراق احترام کامل می‌گذارند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
شما چطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
اما امریکا این حق رو داره...ها؟
آخرین اخبار