«نظارت بر ارتش آمریکا» هدف کره شمالی از پرتاب ماهواره جاسوسی

کره شمالی قرار است در روز‌های آینده اولین ماهواره نظارتی خود را برای رصد ارتش آمریکا پرتاب کند.

کره شمالی اولین ماهواره جاسوسی خود را در ماه ژوئن برای نظارت مستقیم بر فعالیت‌های نظامی آمریکا به فضا پرتاب خواهد کرد. این در حالی است که نیرو‌های کره جنوبی و آمریکا رزمایشی را با شبیه سازی یک حمله تمام عیار از پیونگ یانگ در هفته گذشته آغاز کردند که به گفته آن‌ها بزرگترین رزمایش برای نشان دادن توانایی نظامی خود در برابر تهدیدات کره شمالی بود.

به گزارش رسانه دولتی KCNA کره شمالی، ری پیونگ چول، نایب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم کارگران در شمال، این تمرینات نظامی را به عنوان «جاه طلبی بی پروا برای تجاوز» محکوم کرد. ری گفت: «ما تهدید‌های کنونی و آینده را به طور جامع در نظر خواهیم گرفت و فعالیت‌هایی را برای تقویت بازدارنده‌های جنگی فراگیر و عملی انجام خواهیم داد.»

در این بیانیه تاریخ دقیق پرتاب مشخص نشده است، اما کره شمالی ژاپن را از پرتاب برنامه ریزی شده بین ۳۱ می‌تا ۱۱ ژوئن مطلع کرده است که باعث شد توکیو سامانه دفاع موشکی بالستیک خود را در حالت آماده باش قرار دهد. کره شمالی اعلام کرد که اولین ماهواره جاسوسی خود را تکمیل و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، آماده سازی نهایی برای پرتاب را تایید کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در واکنش به این خبر گفت که هرگونه پرتاب کره شمالی که از فناوری موشک بالستیک استفاده می‌کند، از جمله موشک‌هایی که برای قرار دادن ماهواره در مدار استفاده می‌شود، قطعنامه‌های متعدد سازمان ملل را نقض می‌کند.

از سویی دیگر ژاپن اعلام کرد هر پرتابه‌ای که قلمرو این کشور را تهدید کند، ساقط خواهد کرد. تحلیلگران می‌گویند که این ماهواره قابلیت نظارت کره شمالی را بهبود می‌بخشد و به آن امکان می‌دهد در صورت وقوع جنگ به اهداف با دقت بیشتر حمله کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۱۱:۲۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
کره شمالی می‌تونه اطلاعات دریافتی ازماهوارش رو با ایران به اشتراک بذاره .
آخرین اخبار