کره جنوبی موشک فضاپیمای بومی پرتاب خواهد کرد

کره جنوبی پس از اینکه پرتاب یک روز قبل به دلیل نقص فنی لغو شد موشک فضایی بومی خود را به فضا پرتاب خواهد کرد. 

سومین پرتاب موشک فضاپیمای بومی گامی بزرگ در برنامه فضایی نوپای کره جنوبی خواهد بود، زیرا این کشور به دنبال تبدیل شدن به یک بازیگر کلیدی در رقابت فزاینده با همسایگان آسیایی خود است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارتخانه هوافضای کره جنوبی پرتاب برنامه‌ریزی شده را در روز چهارشنبه چند ساعت قبل از زمان برنامه ریزی شده به دلیل مشکلات فنی که به گفته مقامات به عنوان خطا‌های ارتباطی در سیستم کنترل مخزن هلیوم روی سکوی پرتاب عنوان شده، لغو کرد. مقامات کره جنوبی اعلام کردند امروز پنجشنبه پس از رفع این مشکل پرتاب این فضاپیما انجام خواهد شد.

اوه تائه سوک، معاون وزیر علوم، در یک نشست خبری گفت: مهندسان برنامه کنترل را اصلاح کرده‌اند و ما در نهایت با آزمایش‌های مکرر تأیید کردیم که این برنامه پایدار عمل می‌کند و اکنون فضاپیما هیچ مشکلی از خود نشان نداد.

کره جنوبی در دومین آزمایش خود در ژوئن گذشته با موفقیت پرتاب فضاپیمای نوری را پرتاب کرد و ماهواره‌های کاربردی را در مدار قرار داد. آزمایش سوم برای بارگیری و پرتاب یک ماهواره تجاری برای اولین بار است که طراحی می‌شود.

با رقابت تسلیحاتی داغ در آسیا، پرتاب فضاپیما‌ها مدت‌ها موضوع حساسی بوده است و کره شمالی در حال آماده شدن برای پرتاب اولین ماهواره نظامی خود است. سئول هم اعلام کرده قصد دارد ماهواره‌های نظامی پرتاب کند. هفته گذشته، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، آماده سازی نهایی برای پرتاب ماهواره را بدون مشخص کردن تاریخی، تایید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار