کره شمالی: ماهواره نظامی دیگری را به فضا می‌فرستیم

مقامات کره شمالی از ارسال یک ماهواره نظامی دیگر به فضا در روز‌های آینده خبر دادند.

کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی ضمن تاکید بر ارسال یک ماهواره نظامی دیگر به فضا گفت که پیونگ یانگ متعهد به افزایش تلاش‌های خود در زمینه کنترل و رصد نظامی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پرتاب ماهواره شناسایی نظامی کره شمالی که بامداد چهارشنبه انجام شد، شکست خورد و این ماهواره در دریا سقوط کرد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرد: راکت «چئولیما-۱» که حامل ماهواره جدید بود در دریای غرب کره سقوط کرد، زیرا به دلیل عملکرد غیرعادی در آغاز فعالیت موتور دومرحله‌ای آن، شتاب خود را از دست داد.

کره شمالی پیشتر اعلام کرده بود که از ۳۱ می (دهم خرداد) تا ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) اولین ماهواره نظامی نظارتی خود را برای رصد فعالیت‌های آمریکا به فضا پرتاب می‌کند.

کره جنوبی، ژاپن، آمریکا و اتحادیه اروپا پرتاب ماهواره کره شمالی به فضا را محکوم کرده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
جالبه شرقی های بی دین شدن داداشی غربی های خدا پرست شدن کفار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
جالبه آمریکا و کره جنوبی و ژاپن واتحادیه اروپا پرتاب ماهواره کره شمالی را محکوم کردن !!
یعنی فقط ما باید ماهواره داشته باشیم و کل کشورها را رصد کنیم که چه خبره و چکار میکننند و.... ولی کشورهای دیگه حق ندارن ماهواره هوا کنند انگار فضا را هم مال خودشون میدونن مثل خیلی از کشورها که زیر سلطشون رفتن و مال خودشون میدونن و فقط اسمی خاکشون متعلق به مثلا آمریکا نیست واگرنه آب خوردنشونم با اجازه آمریکاست!!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۵:۲۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
شما هر چه کار برای تان سخت تر شود پیروزی بر شما شیرین تر خواهد شد. از شکست های قبل از پیروزی رنجش به دل راه ندهید و ادامه دهید که پیروزی بزرگی نصیب شما خواهد شد. تجربه از علم بالاتر است. و این یک تجربه بود. حتما پیروز خواهید شد.
آخرین اخبار