بلومبرگ: آلمان احتمالا صادرات مواد شیمیایی به چین را محدود کند

بلومبرگ به نقل از مقامات آگاه از احتمال اعمال محدودیت‌های جدید آلمان بر صادرات مواد شیمیایی به چین خبر داد.

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان می‌گوید ظهور چین بزرگترین تهدید برای هژمونی ایالات متحده آمریکا در جهان محسوب می‌شود. به همین دلیل واشنگتن و متحدانش به دنبال اعمال سیاست مهار علیه پکن هستند. سیاست مهار آمریکا از دو استراتژی تبعیت می‌کند، ایجاد بازدارندگی نظامی و دیگر اعمال محدودیت بر اقتصادی این کشور به منظور جلوگیری از رشد اقتصادی بیشتر آن. کشور‌های اروپایی به دلیل قدرت نظامی کم خود توانایی مشارکت در بازدارندگی نظامی را ندارند. با این حال، کشور‌های قاره سبز در مقوله اقتصادی می‌توانند کمک شایانی به واشنگتن در برابر پکن کنند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بلومبرگ امروز (پنج شنبه) در گزارشی اعلام کرد آلمان در حال بررسی اعمال محدودیت بر صادرات مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت نیمه هادی‌ها به چین است. 

بلومبرگ به نقل از مقامات آگاه اعلام کرد: تصمیم گیری در این باره اکنون در مراحل نخست خود قرار دارد، اما مقامات دخیل در این تصمیم گیری به خوبی می‌دانند چنین تصمیمی می‌تواند به روابط اقتصادی میان برلین و پکن آسیبی جدی وارد کند. 

تاکنون هیچ مقام رسمی در آلمان به خبر بلومبرگ واکنش رسمی نشان نداده است و سفارت چین در برلین نیز از اعمال نظر در این باره اجتناب کرد. 

دولت اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان رویکردی متفاوت‌تر از آنگلا مرکل، صدراعظم پیشین این کشور در قبال دولت چین اتخاذ کرده است. اکنون برلین به پکن بیشتر به چشم یک رقیب استراتژیک می‌نگرد تا یک دوست اقتصادی.

شرکت مِرک و شرکت بی‌ای اس اف، دو شرکت بزرگ شیمیایی آلمان که در صورت اعمال محدودیت برلین صادراتشان به چین تحت تاثیر قرار خواهد گرفت نیز از اعمال نظر در این باره اجتناب کردند. 

در صورتی که آلمان اقدام به اعمال محدودیت بر صادرات مواد شیمیایی خود به چین کند، انتظار می‌رود دیگر کشور‌های اروپایی نیز از این تصمیم تبعیت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
این کار باعث می شه چین هم مثل ایران در دراز مدت در خیلی از صنایع از غرب بی نیاز بشه و استقلال اقتصادیش رو تقویت کنه آلمانه که از تبعیت از سیاست های آمریکایی که ضد منافع مردم آلمان هست ضرر می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
سیاست های دوستانه مرکل بود که آلمان رو اقتصاد اول اروپا کرد این صدر اعظم احمق جدید توی این شرایط اقتصادی ضعیف ناشی از کمبود گاز داره به جای تقویت روابط با چین و جایگزینی روسیه در کالاهایی ک ازش وارد می کرد و الان تحریمه اقتصادش رو ضعیفتر می کنه یعنی منافع آمریکا رو از منافع مردمش مهمتر می دونه...
آخرین اخبار