استرالیا نیروهای نظامی خود را برای مقابله با چین بازچینی می‌کند

کانبرا سعی دارد برای مقابله با پکن و رساندن پیام نظامی خود، نیروهایش را بازچینی کند.

پس از آنکه دولت استرالیا بررسی کرد که نیاز به افزایش قابل توجه زرادخانه موشک‌های دوربرد این کشور دارد، اکنون این کشور قصد دارد گام دیگری برای مقابله با افزایش تسلط چین بر منطقه دارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، این آخرین اقدامی است که هزینه‌های دفاعی را بیشتر افزایش می‌دهد، زیرا کانبرا به حفظ ثبات در اقیانوس هند و اقیانوس آرام متعهد است و پکن همچنان به تقویت ارتش خود در کنار رفتار قاطعانه‌تر ادامه می‌دهد. همچنین این اقدام در راستای قرارداد ۳۶۸ میلیارد دلاری ماه گذشته زیردریایی AUKUS است که به طور گسترده به عنوان یک تقابل مستقیم با چین تلقی می‌شود.

«ریچارد مارلز» وزیر دفاع استرالیا، به اسکای نیوز گفت: «افزایش اجتناب‌ناپذیر هزینه‌ها تابعی از چشم انداز استراتژیک ماست.»

«پت کانروی» وزیر صنعت دفاعی استرالیا، هم گفت: «توصیه‌های بازبینی استراتژیک دفاعی (DSR) در حال حاضر که در بزرگترین زمان عدم اطمینان استراتژیک از جنگ جهانی دوم هستیم، نقش کلیدی دارد. ما در حال حاضر شاهد یک مسابقه تسلیحاتی منطقه‌ای هستیم... بنابراین آنچه انتظار داریم یک بازبینی استراتژیک دفاعی است که سیاست دفاعی را به طور اساسی تغییر می‌دهد.»

این در حالیست که وزارت دفاع چین امروز (دوشنبه) اعلام کرد که نیروی دریایی چین و سنگاپور رزمایش مشترکی را اواخر ماه آوریل آغاز می‌کنند و آن را تا اواسط ما مه ادامه خواهند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
ما به اصل چین واحدمعتقدیم در غیر این صورت
چین هم به سیاست ایران واحد معتقد نخواهد بود
همچنین روسیه ی واحد به غیر از مفاد ترکمانچای وگلستان وکشورهای دارای نوروز وفرهنگ فارسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
خاک عالم تو سرت استرالیا
آخرین اخبار