تلاش کشور‌ها برای تخلیه شهروندان خود از سودان

در حالی که درگیری‌ها در سودان به هفته دوم خود وارد شده است بسیاری از کشورها، اقدام به تخلیه اتباع و دیپلمات‌های خود از سودان کرده اند.

پس از آمریکا، انگلیس، چین، هلند، سوئد، یونان و فرانسه کشور‌های عربستان، ترکیه و لبنان اقدام به تخلیه اتباع و دیپلمات‌های خود از سودان کرده اند.

وزارت خارجه لبنان اعلام کرد که اوضاع شهروندان لبنانی در سودان را دنبال می‌کند و به تلاش‌های دیپلماتیک برای خارج کردن آن‌ها از سودان ادامه می‌دهد.

وزارت خارجه فرانسه نیز اعلام کرد: فرانسه عملیات خروج شهروندان خود از سودان را آغاز کرد. وزارت خارجه ترکیه نیز به تبعیت از سایر کشور‌ها از آغاز عملیات خروج اعضای سفارت و شهروندان ترکیه‌ای از سودان خبر داد.

پیش از این و در روز گذشته برخی از کشور‌های از جمله امارات و عربستان، شهروندان خود را از سودان خارج کردند.

درگیری‌ها در سودان میان ارتش به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیرو‌های حمایت سریع به فرماندهی محمد حمدان دقول، وارد هفته دوم خود شده و خسارت‌های جانی و مادی بسیاری همراه داشته است.

وزارت بهداشت سودان بامداد یکشنبه از افزایش شمار جانباختگان حوادث خونین جاری در این کشور خبر داد و افزود که شمار کشته‌ها به ۴۲۵ تن رسیده است. شمار زخمی‌های این درگیری‌ها نیز به سه هزار و ۷۳۰ تن افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
ایران چی نمی خواد هموطن هامونو نجات بده.
آخرین اخبار