چین حاکمیت کشور‌های شوروی سابق را زیر سوال برد

سفیر چین گفت هیچ توافق بین‌المللی برای مشخص کردن وضعیت کشور‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق به عنوان یک کشور مستقل وجود ندارد.

«لو شای» سفیر چین در فرانسه حاکمیت اوکراین و دیگر جمهوری‌های شوروی سابق را زیر سوال برده و نشان می‌دهد که وضعیت مبهم آن‌ها در قوانین بین‌المللی حل‌وفصل درگیری‌ها برسر مناطق مورد مناقشه را دشوار می‌کند.

سفیر چین گفت: «حتی این کشور‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق نیز جایگاه مؤثری در حقوق بین‌الملل ندارند، زیرا هیچ توافق بین‌المللی برای مشخص کردن وضعیت آن‌ها به عنوان یک کشور مستقل وجود ندارد.»

لو در پاسخ به سوال «داریوس روشبین» خبرنگار سوئیسی مببر این‌که «آیا کریمه قلمرو اوکراین است؟» گفت: «این بستگی به درک شما از این مشکل دارد... به این سادگی نیست.»

روشبین سعی کرد گفته مهمانش را اصلاح کند و گفت: «با عرض پوزش، طبق قوانین بین‌المللی، شما می‌دانید که این کشور اوکراین است. طبق قوانین بین‌المللی، شما می‌توانید با آن بحث و مناقشه کنید، اما اینجا اوکراین است.»

لو پاسخ داد: «کریمه در ابتدا بخشی از روسیه بود. این [نیکیتا، رهبر شوروی] خروشچف بود که کریمه را در اتحاد جماهیر شوروی به اوکراین داد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
ایران شامل تمام افغانستان ترکمنستان تاجیکستان ومنطقه ی قفقازآذربایجان شمالی ارمنستان وگرجستان جنوبی وشرق ترکیه وتمام
قسمت شرقی عراق از شمال ومرکز تا جنوب عراق
و دوطرف خلیج فارس و بحرین تا نصف عمان وقسمت غربی پاکستان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
آفرین به چین قدرتمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
وقتی مردم یه استان تا پای جون میخوان جدا شن نمیشه بزور نیگرشون داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا نشه؟ همین حالا چند ایالت آمریکا و منطقی از اسپانیا و ایرلند در انگلستان و کشمیر در هندوستان و . . . خواهان استقلال می باشند اما به زور نگرشون داشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
کشمیریا اگه واقعا میخواستن جدا شن تا حالا پیه همه چیز رو به خودشون مالیده بودن و با ارتش هند وارد جنگ شده بودن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۶:۰۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
بااین توصیف هیچ توافق بین المللی برسر الحاق عهد نامه گلستان و ترکمن چای نیز و جود ندارد پس این سرزمینها هم باید باز پس بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
ساکنان اولیه و اصلی شبه جزیره کریمه ترکان تاتار بودند که استالین رهبرشوروی از آنجا بیرون کرد و به آسیای میانه رانده شدند بعد از جنگ جهانی دوم یک هفتم آنها به وطن شان برگشتند لذا روسها همان موقع آنجا را اشغال کردند کریمه و چند شهر اوکراین ملیت ترک دارند بدلیل مسلمان بودن کسی آنها را درقلب اروپا ی مسیحی حمایت نکرد قابل توجه دیپلمات چینی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
کریمه را دادند جنگ بر سر کریمه شروع نشد و اگر توافق بین المللی باشد خیلی مناطق جهان بایستی جدا شوند این سخنان به نفع طرفین درگیر نیست جنگی که خودتان هم شاید بسوزید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
نفتالین ، تو چرا آتیش گرفتی؟
آخرین اخبار