خشونت‌های ناشی از سلاح در آمریکا رو به افزایش است

درپی افزایش خشونت در آمریکا در یک تولد ۴ تن کشته شدند و این میزان از جرم و جنایت صدای رئیس‌جمهور آمریکا را نیز در آورد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا کشته شدن چهار نفر را در یک مراسم جشن تولد در آلاباما غیرقابل پذیرش و زشت نامید. در این تیراندازی همچنین بیست و هشت نفر زخمی شدند. حال شماری از مجروحان این حادثه وخیم گزارش شده است.

پلیس تاکنون عامل این تیراندازی را معرفی نکرده است و از انگیزه وی خبری در دست نیست. خشونت‌های ناشی از سلاح در آمریکا رو به افزایش است. در سال ۲۰۱۹ در حدود ۴۱۷ تیراندازی جمعی در آمریکا روی داد. در سال ۲۰۲۰ این تعداد به ۶۱۰ مورد و در سال ۲۰۲۱ به ۶۹۰ تیراندازی افزایش یافت و این به منزله آن است که در هر دو روز یک تیراندازی جمعی در آمریکا روی می‌دهد. در سال جاری تاکنون ۱۶۱ مورد تیراندازی جمعی در آمریکا روی داده است. 

بازپرس‌ها مطالب زیادی را بیان نمی‌کنند. مشخص نیست که پلیس به دنبال بازداشت چند مظنون است. مشخص نشده که در این تیراندازی از چه نوع سلاحی استفاده شده است و انگیزه این تیراندازی چه بوده است. سوالات بی پاسخ زیادی باقی مانده است.

این درحالی است که شامگاه دوشنبه یک پیرمرد ۸۵ ساله سفیدپوست به یک پسر ۱۶ ساله سیاه پوستی را تنها به دلیل اینکه خانه کسی دیگر را با خانه او اشتباه گرفته بود، تیراندازی کرده و موجب شد پسر نوجوان از ناحیه سر و دست مجروح شود.

تیراندازی به یارل در ۱۳ آوریل در کانزاس سیتی پس از اینکه خانواده او توضیح دادند که یارل ۱۶ ساله برای بردن برادران دوقلوی کوچکترش در محله بوده است، اعتراض ملی را برانگیخت. آن‌ها اعلام کردند که یارل به سادگی زنگ در را اشتباه زده و در نتیجه دو گلوله به او شلیک شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
دیگه نیازی نیس کره شمالی حمله کنه...خودشون همدیگه رو می‌کشن
آخرین اخبار