۳۲ کشته و زخمی در جشن تولد خونین در آمریکا

رسانه‌ها از تیراندازی در یک جشن تولد در آلابامای آمریکا با بیش از ۳۰ کشته و مجروح خبر دادند.

تیراندازی شنبه شب به وقت محلی در جشن تولدی در شهر «ددویل» (Dadeville) ۴ کشته و ۲۸ زخمی برجای گذاشت، اما مقام‌های آمریکا باوجود گذشتن چندین ساعت از این حادثه تاکنون هیچ جزئیاتی از بازداشت مظنون ارائه نکرده‌اند.

البته در کنفرانس‌های خبری که مقام‌های محلی در این باره ارائه کردند، تاکید بر آن بوده که تهدید از منطقه پاک شده است. تیراندازی ساعت ۱۰:۳۰ شب به وقت محلی روز شنبه در یک استودیوی رقص که در آن جشن تولدی برپا بود گزارش شده است، شهر ددویل حدود ۳ هزار و ۲۰۰ ساکن دارد و در شمال شرقی مونتگومری آلاباما واقع شده است.

گزارش‌های  محلی از این تیراندازی اعلام کردند که اغلب قربانیان حادثه نوجوانان بودند و علاوه بر ۴ کشته، ۲۸ مجروح با درجه جراحات مختلف هم گزارش شده است. حداقل ۱۵ نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و حال  ۹ نفر هم وخیم اعلام شده است.

تاکنون مقام‌ها از ارائه جزئیات درباره قربانیان حادثه و همچنین مظنون سرباز زده‌اند.

هفته گذشته اعلام شد که بر اساس داده‌های آرشیو خشونت با سلاح در آمریکا، تعداد قربانیان تیراندازی‌های دسته جمعی سال ۲۰۲۳ تاکنون به رقم بی سابقه ۲۰۹ نفر رسیده است. در سال جاری تاکنون ۱۴۶ تیراندازی جمعی در سراسر آمریکا رخ داده است که در این سال از ۱۳۰ تیراندازی در سال ۲۰۲۲ که منجر به کشته شدن ۱۴۵ نفر شد و همچنین ۱۳۶ تیراندازی دسته جمعی که منجر به کشته شدن ۱۶۵ نفر در این زمان در سال ۲۰۲۱ شد، نیز فراتر رفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
وای مردیم از احساس آزادی و امنیت
آخرین اخبار