ثبت ۲۶۷ مورد تیراندازی در آمریکا طی هفت ماه گذشته

گروه غیرانتفاعی «آرشیو خشونت‌های سلاح گرم» از آغاز سال ۲۰۲۱ تا کنون، ۲۶۷ تیراندازی را در آمریکا ثبت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، طبق تحقیقات یک گروه غیر انتفاعی در آمریکا که موارد تیراندازی را پیگیری و ثبت می‌کند، از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا کنون، بیش از ۲۶۰ تیراندازی گسترده در این کشور صورت گرفته که ۲۵ مورد آن تنها در ماه ژوئن رخ داده است.

گروه غیرانتفاعی «آرشیو خشونت‌های سلاح گرم» یک تیراندازی گسترده را در این قالب تعریف می‌کند که بیش از ۴ نفر مورد اصابت گلوله قرار بگیرند و مجروح شوند. این گروه در فاصله روز‌های جمعه و شنبه حداقل ۶ مورد تیراندازی را ثبت کردند.

دویست و شصت و هفتمین تیراندازی گسترده روز شنبه اتفاق افتاد که دو نفر در مرکز شهر آستین اقدام به تیراندازی کردند که در آن ۱۴ نفر مجروح شدند. در این تیراندازی هیچ کس فوت نکرد، اما حال دو نفر در بیمارستان وخیم است.

این تیراندازی در پنجمین سالگرد حادثه تیراندازی در یک کلوب شبانه در اورلاندو، فلوریدا، که در آن ۴۹ نفر کشته شدند اتفاق افتاد. این حمله همچنان یکی  از مرگبارترین تیراندازی‌های دسته جمعی در تاریخ معاصر آمریکا محسوب میشود.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد این تیراندازی گفت: «ما باید اقدامات بیشتری برای جلوگیری از همه گیری خشونت در جامعه انجام دهیم.»

قانون گذاران آمریکایی برای کنترل این تیراندازی‌های گسترده با هم اختلاف نظر دارند. بسیاری از دموکرات‌ها خواستار ممنوعیت استفاده از انواع خاصی از سلاح گرم هستند در حالی که جمهوری خواهان از تصویب قوانین سختگیرانه جلوگیری می‌کنند.

بایدن به وزارت دادگستری دستور داده است روی سیستمی کار کند تا ایالت‌ها به استفاده از قوانین «پرچم سرخ» و ایجاد قوانینی برای سرکوب «اسلحه‌های اشباح»، یعنی  سلاح گرم خانگی که فاقد شماره سریال برای ردیابی اسلحه است، روی آورند.

قوانین پرچم سرخ، قوانینی برای جلوگیری از خشونت اسلحه است که به دادگاه‌ها اجازه می دهد سلاح‌های گرم را از افرادی که به نظر می رسد خطری برای دیگران یا خودشان در بر دارد، مصادره کند.

شهردار سن خوزه پیشنهاد می‌کند پس از کشته شدن ۹ نفر در این شهر پس از تیراندازی گسترده در ایستگاه راه آهن در اواخر ماه گذشته، مالکان اسلحه باید مالیات سالیانه و بیمه پرداخت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار