مقاوم سازی ۳۶ درصد از مساکن روستایی آذربایجان غربی

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: شاخص مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی در استان به بیش از ۳۶ درصد رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه با توجه به شرایط جغرافیایی و حساس استان، بحث مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی همواره مورد تاکید مقامات دولتی بوده است؛ افزود: افزون بر ۳۶ درصد از ۲۵۸ هزار و ۴۴۵ واحد روستایی در استان، ۹۳ هزار و ۴۶۴ واحد مقاوم سازی شده است.

جعفر برزگر خاطر نشان کرد: سهمیه استان در بحث مقاوم سازی سالانه ۱۳ هزار واحد روستایی است که در صورت مشارکت مردمی این میزان تا ۲۱ هزار واحد نیز قابلیت ارتقا دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته مقاوم سازی بیش از هفت هزار و ۵۸۹ واحد روستایی آغاز شده و در اردیبهشت امسال به پایان خواهد رسید.

مقاوم سازی  تمامی واحد‌های روستایی آذربایجان‌غربی تا پایان سال ۱۴۱۰

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی می گوید: طبق سهمیه استان در مقاوم سازی واحد‌های روستایی پیش بینی می‌شود که تا پایان سال ۱۴۱۰ تمامی واحد‌های روستایی آذربایجان‌غربی مقاوم سازی شده باشد.

اجرای طرح هادی در ۴۰ درصد از روستا‌های آذربایجان‌غربی

متولی مسکن روستایی در آذربایجان غربی گفت: ۳۵ درصد جمعیت آذربایجان‌غربی در روستا‌ها متمرکز شده که جامع هدف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است؛ در تمامی ۲ هزار و ۱۶۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در آذربایجان‌غربی طرح هادی مصوب شده و در ۴۶۵ روستا نیز بازنگری‌های لازم انجام شده است.

برزگر می گوید: هم اکنون در ۸۶۱ روستا یا به عبارتی دیگر در حدود ۴۰ درصد روستاهای آذربایجان‌غربی طرح هادی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح هادی در روستا‌های آذربایجان‌غربی طی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ماقبل آن پنج درصد افزایش یافته است؛ سال گذشته در ۲۳۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان طرح هادی اجرا شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.