رشد ۲۵ درصدی پرداخت زکات در چالدران

رییس کمیته امداد چالدران خبر داد: میزان پرداخت زکات مردم خیر چالدران در سال ۹۹ در مقایسه با سال پیشین، ۲۵ درصد رشد داشته است.

التفات رضایی، رییس کمیته امداد چالدران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: میزان پرداخت زکات مردم خیر چالدران در سال گذشته در مقایسه با سال پیشین، ۲۵ درصد رشد داشته است.

او با تاکید بر اهتمام کمیته امداد چالدران در اجرای برنامه‌های زکات، ادامه داد: مردم خیر و نیکوکار چالدران در سال گذشته، بیش از ۹۸۵ میلیون تومان زکات پرداخت کرده اند.

رییس کمیته امداد چالدران خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۵ واحد مسکن مقاوم در شهرستان چالدران احداث و تحویل مددجویان شده و همچنین در سال ۹۹، ۴۲۰ واحد مسکن مددجویی در این شهرستان تعمیر جزئی یا کلی شده است.

رضایی افزود: کمیته امداد چالدران برای خرید، احداث، بازسازی و تعمیر مساکن مددجویی این شهرستان در سال گذشته، بیش از ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

او  بیان کرد: مردم چالدران در سال گذشته نزدیک به ۱۹۸ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند که این رقم در مقایسه با سال ۹۸، با رشد ۲۶ درصدی همراه بوده است.

رییس کمیته امداد چالدران اظهار کرد: در سال گذشته برای ۲۷۶ نفر در چالدران اشتغال مستقیم و برای ۸۲۸ نفر نیز به صورت غیر مستقیم اشتغال پایدار ایجاد شده و کمیته امداد در این راستا، بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده است.

او  بیان کرد: هم‌اکنون یک‌هزار و ۷۴۰ نفر حامی نیک اندیش در چالدران حمایت از ۳۸۴ نفر از ایتام و فرزندان محسنین این شهرستان را عهده‌دار هستند.

رضایی عنوان کرد: در سال گذشته کمیته امداد چالدران ۳۷۸ خانوار برابر با یکهزار و ۱۹۱ نفر از مردم این شهرستان را زیر چتر حمایتی خود قرار داده است.

رییس کمیته امداد چالدران گفت: احداث ۳۰۰ واحد مسکن مددجویی با مشارکت بنیاد علوی، بنیاد مسکن و کمیته امداد، اهتمام در پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان، توانمند سازی و خروج مددجویان از چرخه حمایتی و ایجاد مراکز نیکوکاری در دهستان‌ها از اهم اهداف و برنامه‌های کمیته امداد چالدران در سال ۱۴۰۰ است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.