مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی:

مردم خیر آذربایجان غربی بیش از ۶۳ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی، گفت: امسال بیش از ۶۳ میلیارد تومان زکات توسط مردم خیر و نیکوکار آذربایجان‌غربی پرداخت شده است.

عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  گفت: امسال بیش از ۶۳ میلیارد تومان زکات توسط مردم خیر و نیکوکار آذربایجان‌غربی پرداخت شده است.

سهندی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری، بیش از ۷۰۸ میلیون تومان از زکات جمع آوری شده در آذربایجان‌غربی برای تسهیل درمان مددجویان استان هزینه شده است.

او  ادامه داد: میزان زکات پرداختی مردم آذربایجان‌غربی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، ۷۷ درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی افزود: در سال جاری باتوجه به شرایط و شیوع ویروس کرونا، از محل زکات جمع‌آوری شده دراستان، بیش از ۷۰۸ میلیون تومان در بخش درمان مددجویان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از زکات جمع آوری شده در امور فقرا و نیازمندان و ۵ درصد نیز در امور عمرانی و عام المنفعه هزینه می‌شود، خاطر نشان کرد: ۹۵ درصد امور فقرا و نیازمندان شامل معیشت نیازمندان، هزینه درمان و تحصیل مددجویان است.

سهندی با اشاره به اینکه مهاباد با بیش از ۸۴۹ میلیون تومان زکات پرداختی، در این زمینه پیشرو در استان بوده، اظهار کرد: سهم ارومیه از زکات پرداختی سال جاری ۵۷۹ میلیون تومان است که ۹ درصد از کل زکات استان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.