رئیس پلیس اگاهی آذربایجان غربی:

افزایش ۱۲ درصدی کشفیات سرقت از منزل در تعطیلات نوروزی/چگونه از سرقت منزل پیشگیری کنیم؟

رئیس پلیس اگاهی آذربایجان غربی از شهروندان خواست تا با بکار بستن توصیه‌های کاربردی و هشدار‌های پلیس از سرقت منزل در تعطیلات پیشگیری کنند.

سرهنگ سامان غنی زاده رئیس پلیس اگاهی استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: در شش روز گذشته ۳۶۶ فقره سرقت از منازل در استان کشف و در این رابطه ۲۳۰ نفر سارق ذستگیر و به مراجع قضایی تحویل شده است.

سرهنگ غنی زاده با بیان میزان کشفیات سرقت از منزل در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد نشان می‌دهد گفت: بیشترین میزان سرقت از منازل با ۱۶۵ مورد در شهرستان ارومیه گزارش شده است.

رئیس پلیس اگاهی استان آذربایجان غربی تاکید کرد: سارقان برای رسیدن به اهداف شوم خود، همواره در کمین بهره گیری از غفلت و سهل انگاری افراد می‌باشند، لازم است تا شهروندان با رعایت نکات ایمنی و هشدار‌های پلیسی، آن‌ها را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذارند.

او تاکید کرد: بی تردید، شهروندان با رعایت توصیه‌های و هشدار‌های لازم پلیسی می‌توانند در پیشگیری از سرقت به پلیس کمک و با رعایت دقیق موارد ایمنی، از ورود آسان سارقان به داخل منازل مسکونی خود پیشگیری کنند.

رئیس پلیس اگاهی استان آذربایجان غربی با قدردانی از مشارکت شهروندان با پلیس در ارتقاء روز افزون امنیت اجتماعی جامعه اسلامی افزود: امیدواریم با رعایت هشدار‌ها و توصیه‌های کاربردی زیر، به نقش انکار ناپذیر خود را در پیشگیری از سرقت‌های مختلف، به خوبی عمل کرده و از ایجاد یک بحران روحی شدید برای خانواده خود پیشگیری کنید:

اگر درب پارکینگ منزل به صورت کنترلی باز و بسته می‌شود، پس از خارج شدن، منتظر مانده و از بسته شدن کامل آن اطمینان حاصل کنید.

روی دیوار حیاط منزل خود حفاظ مقاوم را به گونه‌ای نصب کنید تا اگر علمک گاز، تیر چراغ برق، درخت یا ماشینی درکنار آن قرار داشت، سارقان نتوانند از آن‌ها برای ورود به منزل شما استفاده کنند.

هرگز نصب حفاظ مناسب بر روی پنجره‌ها و بالکن طبقه اول و درب ورودی آپارتمان را فراموش نکنید.

همواره اشیا قیمتی و وجوه نقد خود را با سپردن به صندوق امانات بانک‌ها از دستبرد سارقان در امان نگه دارید.

دوربین‌های حفاظتی را در قسمت‌های مختلف منزل نصب و آن را به رایانه شخصی و یا تلفن همراه خود وصل نمایید تا در هنگامی که درمنزل خود، نیستید، بتوانید به آسانی فضای داخلی و محوطه بیرونی آن را کنترل نکنید.

همسایه‌های امین می‌تواند زمانی که شما در منزل نیستید مراقب اخانه شما باشند.

هرگز افراد ناشناس و غیر مطمئن را از برنامه سفر خود مطلع نکنید.

بهتر است تا خط تلفن منزل خود را به شماره تلفن همراه تان انتقال دهید تا در صورت تماس دیگران با تلفن منزلتان، بتوانید به آسانی آن را پاسخ داده و هرگونه سوء ظنی را نسبت به عدم حضورتان در منزل، از بین ببرید.

با نصب آیفون‌های تصویری که از امکان ثبت و ذخیره تصویر برخودار می‌باشند، در صورت وقوع سرقت می‌توانید به آسانی سارقان را شناسایی کنید.

اگر وارد خانه و ناگهان متوجه سرقت شدید، آرامش خود را حفظ کرده و بدون آنکه به چیزی دست بزنید، بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.