۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری هزینه شد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: طی ۲ سال گذشته ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبار‌های صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در استان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  سیدمحسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بیش از۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری هزینه شده است، اظهار داشت: این طرح‌ها عمدتا شامل مدرسه ١٢ کلاسه وکیل‌آباد، روشنایی محله کشتارگاه، معابر "طرزیلو" و راه‌اندازی خانه محله، مرکز جامع سلامت و ساماندهی معابر در قالب ۲۶ طرح در سطح استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در مجموع حدود ۲۵۰ طرح بازآفرینی شهری در ارومیه، خوی، میاندوآب، مهاباد، بوکان، سردشت و پیرانشهر تعریف شده است که اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

حمزه لو  گفت: بازآفرینی شهری با هدف افزایش تاب‌آوری محلات هدف و حفظ ایمنی این مناطق اجرا می‌شود و این امر نیز مورد تاکید مسوولان است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: توانمندسازی این محلات، تجهیز و مقاوم‌سازی آن برای مقابله با حوادث و احیای ارتقای انسجام اجتماعی محله‌های مورد نظر بازآفرینی شهری و بهبود بافت فرسوده از دیگر اهداف این طرح است.

حمزه لو اضافه کرد: رویکرد دولت و مسوولان در چارچوب اجرای «طرح بازآفرینی شهری» حمایت از بازسازی و نوسازی محلات فرسوده و ناکارآمد است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ستاد بازآفرینی شهری در پنج محور فعالیت می‌کند، اظهار داشت: توسعه امکانات و خدمات روبنایی و زیربنایی و عمومی، تهیه برنامه‌های بازآفرینی شهری و محله‌ای، ارتقای زیرساخت‌های شهری در محله‌ها، بهسازی فضا‌های شهری و محله‌ای، توانمندسازی اقتصادی و ظرفیت سازی اجتماعی و نهادی محور‌های این فعالیت‌هاست.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.