راه‌اندازی ۵۸ پایگاه قرآنی در مساجد آذربایجان غربی

مدیر کانون‌ مساجد آذربایجان غربی گفت: در اجرای طرح «هر مسجد یک پایگاه قرآنی»، ۵۸ پایگاه قرآنی در مساجد استان راه اندازی شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای لبیک به منویات مقام معظم رهبری و اجرای طرح «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» ۵۸ پایگاه قرآنی در مساجد استان راه‌اندازی شده است.

محسن رضایی با اشاره به اجرای طرح «هر مسجد یک پایگاه قرآنی»،  در مساجد استان ادامه داد: علاوه بر فعال بودن هر مسجد، یکی ازکار‌های مهم دیگر شکل گرفتن شبکه مساجد محلات و همکاری و تعامل آن‌ها با یکدیگر است؛ ارتباطی که به ترویج فرهنگ قرآنی کمک میکند. با این نگاه و با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص قرار گرفتن مساجد به عنوان پایگاه قرآنی، یکی از برنامه‌های شاخص این ستاد در استان است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی افزود: راه‌اندازی ۵۸ پایگاه قرآنی درکانون‌های مساجد استان در دست اقدام است؛ که از مهمترین اهداف این طرح؛ تحقق منویّات رهبر معظم انقلاب در خصوق ترویج فعالیت‌های قرآنی. قرار گرفتن تلاوت در خدمت تأثیرگذاری بر مستمع. انس با قرآن کریم به عنوان مقدمه‌ای برای تخلق و عمل به قرآن. ترویج معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن. ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن. هم افزایی ظرفیت‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی می گوید: تعداد ۵۸ کانون فرهنگی هنری در سامانه بچه‌های مسجد در پاسخ به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) جهت راه‌اندازی پایگاه قرآنی در مساجد اعلام آمادگی کرده اند.

رضایی ادامه داد: به منظور شناسایی کانون‌های برتر این طرح، عملکرد کانون‌ها و گزارش‌های ثبت شده در سامانه بچه‌های مسجد مورد رصد و ارزیابی قرار گرفته و کانون‌هایی که عملکرد بهتری (کمی و کیفی) داشته با شند به عنوان کانون‌های برتر معرفی خواهند شد.

وی افزود: از وظایف مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در راستای اجرای این طرح؛ هماهنگی با امام جماعت مسجد و هئیت امنا، ارتباط با کانون‌های همجوار جهت اجرای برنامه‌های مشترک و به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌ها، برنامه ریزی و اطلاع رسانی منظم و موثر جهت حضور عموم مردم، جذب منابع مردمی جهت اجرای برنامه‌ها، مستند سازی و ثبت گزارش فعالیت‌ها در سامانه بچه‌های مسجد است.

بیش از یک هزار و ۳۴۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان آذربایجان غربی فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.