در آذربایجان غربی مسجد کانون نشاط می شود

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی از اجرای طرح مسجد کانون نشاط در مناطق کم برخوردار خبر داد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران گفت: ۱۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد از بین ۵۱۵ کانون منتخب استان مجری برگزاری طرح اوقات فراغت «مسجد کانون نشاط» در مناطق محروم و کم برخوردار هستند.

محسن رضایی اظهار کرد: این کانون‌ها در مناطق کمتر برخوردار و در محله‌هایی که نیاز است ورود جدی پیدا کرده و برنامه‌های مختلف و متمایزی اجرا خواهند کرد.

وی افزود: برنامه‌های اوقات فراغت با حضور هفت هزار و ۵۰۰ نوجوان در بازه سنی ۱۰ تا ۱۷ سال توسط این کانون‌ها برگزار می‌شود بازه سنی که دشمن سال قبل با حضور در کف خیابان و مدارس سعی در هدف قرار دادن آن‌ها داشت برهمین اساس وظیفه داریم در برابر این حرکات برنامه‌های متنوع و متمایز و نگاه ویژه‌ایی برای این قشر داشته باشیم.

رضایی با بیان اینکه طرح «مسجد کانون نشاط» در تمامی شهر‌های استان برگزار می‌شود، ادامه داد: ارومیه، خوی، میاندوآب، چهاربرج، چالدران، سلماس، شاهین دژ، شوط، ماکو، سردشت و تکاب از جمله شهر‌هایی است که طرح اوقات فراغت در آن‌ها توسط کانون‌های فرهنگی برگزار خواهد شد.

به گفته وی، آذربایجان غربی امسال میزبان مدرسه تئاتر نیز هست.

رضایی در خصوص مبلغ دریافتی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از شرکت کنندگان در برنامه‌ها گفت: حداقل مبلغ دریافتی ۵۰ هزار تومان است که براساس منطقه بندی دریافت و به حساب خود کانون واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری اعضای خود را در سامانه بیمه ثبت نام می‌کنند و خانواده‌ها از این بابت نگران نباشند، افزود: مدیران کانون مساجد نیز اقدام به ثبت نام اعضای حود در سامانه بیمه خواهند کرد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی ادامه داد: در فصل تابستان ۶۰ درصد کانون‌های استان اعم از شیعه و سنی بهره‌مند از برنامه‌های اوقات و فراغت بوده و ۲۰ هزار نفر نیز از خدمات آن برخوردار می‌شوند.

رضایی با بیان اینکه ۲۰ شهریور زمان اختتامیه این طرح است و استارت شروع نیز ۱۱ تیر در اردوگاه امام علی (ع) زده می‌شود، گفت: امسال برای جذابیت و طرح سوال از بچه‌ها، ۲۰ شهریور روز اختتامیه را افتتاحیه و ۱۱ تیر آغاز طرح را اختتامیه عنوان خواهیم کرد تا به این وسیله علامت سوالی در ذهن آن‌ها ایجاد کنیم.

یک هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری در آذربایجان غربی وجود دارد، برنامه ریزی طرح اوقات فراغت «مسجد، کانون نشاط» از اسفند سال ۱۴۰۱ شروع شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.