نگاهی بر فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر در مهاباد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: در سال ۱۴۰۱ فعالیت‌های خوبی در زمینه ادبیات و کتاب از جمله برگزاری مسابقات کتابخوانی، نقد و بررسی کتاب، رونمایی کتاب و داستان و قصه گویی در این شهرستان برگزار شد.

سیامند جوانبخت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: سال گذشته سه جلسه نقد و بررسی شعر، سه شب شعر، داستان و قصه گویی کودک پنج مورد، مسابقات قصه گویی سه مورد و یک دوره قصه نویسی هم در این شهرستان برگزار شد.

وی اضافه کرد: برای علاقمندان به حوزه کتاب نیز چهار مورد معرفی کتاب، سه مورد نقد و بررسی کتاب، رونمایی یک کتاب و پنج مورد مسابقه کتابخوانی داشته و در مجموع ۴۲ باشگاه کتاب و کتابخوانی در این شهرستان برپا کردیم.

جوانبخت ادامه داد: در حوزه هنر و نمایش هم ۲ اجرای صحنه‌ای تئاتر، ۲ نمایش خیابانی، سه مورد نمایشنامه خوانی، ۲ نمایش عروسکی و در مجموع هفت مجوز نمایش هم صادر شد که این رویداد‌های با حضور چشمگیر هنرمندان همراه بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: در بخش موسیقی نیز مجوز سه اجرای موسیقی صادر شد که یکی از آن‌ها سنتی و ۲ مورد دیگر پاپ و ۲ مورد موسیقی محلی نیز اجرا و ۱۰ کارگاه آموزش موسیقی برگزار شد.

وی در خصوص فعالیت حوزه هنر‌های تجسمی نیز یادآور شد: در این بخش ۶ نمایشگاه نقاشی، ۲ نمایشگاه خوشنویسی، یک نمایشگاه منبت کاری و چهار نمایشگاه عکس برگزار شد.

جوانبخت گفت: برای شکوفایی بیشتر هنرمندان این بخش در طول سال گذشته هشت کارگاه نقاشی، چهار کارگاه خوشنویسی و سه کارگاه عکاسی نیز برگزار شد که در آن‌ها تعدادی از هنراموزان جوان شرکت کردند.

وی اظهار کرد: در بخش فیلم نیز تولید پنج فیلم، نمایش ۱۰ فیلم و چهار مورد نقد و بررسی فیلم با حضور فعالان و علاقمندان حوزه فیلم و سینما در این شهرستان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.