پوتین لایحه تعلیق مشارکت روسیه در معاهده «استارت نو» را تقدیم پارلمان کرد

رئیس‌جمهور روسیه لایحه تعلیق مشارکت این کشور در معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای با آمریکا را به دومای دولتی روسیه ارائه کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، لایحه تعلیق مشارکت روسیه در پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی استراتژیک (استارت نو) را به مجلس دومای این کشور ارائه کرد.

طبق گزارش اسپوتنیک، «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه گفت که نمایندگان فردا (چهارشنبه) پیش‌نویس قانون تعلیق معاهده «استارت نو» بین روسیه و آمریکا در مورد اقداماتی برای کاهش و محدود کردن تسلیحات تهاجمی استراتژیک را بررسی خواهند کرد.

ولادیمیر پوتین اوایل روز سه‌شنبه اعلام کرد که کشورش مشارکت خود در معاهده استارت میان مسکو و واشنگتن را به حالت تعلیق در می‌آورد.

پوتین در جریان سخنرانی خود در مجلس فدرال روسیه گفت: «امروز مجبورم اعلام کنم که روسیه مشارکت خود در معاهده تسلیحات تهاجمی استراتژیک را تعلیق خواهد کرد.»

رئیس‌جمهور روسیه با هشدار به آمریکا مبنی بر این‌که جنگ را به یک درگیری جهانی تبدیل می‌کند، گفت که روسیه مشارکت در پیمان «استارت نو» آخرین معاهده کنترل تسلیحات مهم بین مسکو و واشنگتن را به حالت تعلیق در می‌آورد.

این پیمان تعداد کلاهک‌های هسته‌ای را که دو قدرت هسته‌ای بزرگ جهان می‌توانند مستقر کنند، محدود می‌کند و قرار است تا سال ۲۰۲۶ منقضی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار