تأکید روسیه و چین بر گسترش تعاملات برای مقابله با اقدامات غرب

دبیر شورای امنیت ملی روسیه با وزیر خارجه چین در مسکو دیدار و بر گسترش همکاری‌های دو جانبه تأکید کرد.

همزمان با سالگرد شروع جنگ اوکراین و اعمال تحریم‌های گسترده غرب علیه روسیه، پکن به دنبال گسترش روابط با مسکو است. سفر وزیر خارجه چین به روسیه تازه‌ترین اقدام پکن در این زمینه علی‌رغم هشدار‌های آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «وانگ یی» وزیر خارجه چین در سفر به مسکو با «نیکولای پاتروشف» دبیر امنیت ملی روسیه دیدار کرد. پاتروشف در این دیدار چین را اولویت نخست سیاست خارجی روسیه خواند و خواستار همکاری دو کشور برای مقابله با غرب شد.

پاتروشف که یکی از نزدیکان پوتین محسوب می‌شود در این دیدار گفت: «روسیه از مواضع چین درباره تایوان، هنگ کنگ و منطقه سین کیانگ در مقابل دیدگاه غرب حمایت می‌کند.»

این مقام روس تأکید کرد: «در چارچوب کارزار جمعی که کشور‌های غربی برای مهار چین و روسیه به راه انداخته‌اند، تعمیق بیشتر روابط و تعامل میان دو کشور در عرصه بین‌المللی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. من ادامه حمایت‌های مسکو از مواضع چین درباره تایوان، سین کیانگ، هنگ کنگ و تبت را اعلام می‌دارم.»

وانگ یی قرار است فردا (چهارشنبه) با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود دیدار و گفت‌وگو کند. با این حال کرملین احتمال دیدار وی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را رد نکرده است.

پس از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ ام فوریه ۲۰۲۲، کشور‌های غربی اقدام به اعمال تحریم‌های شدیدی علیه روسیه کردند. با این حال، روسیه و چین از گسترش همکاری‌های استراتژیک دو جانبه و بدون محدودیت میان خود خبر دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
سلام بر جنگ جهانی سوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
امریکا تسلیحات پیادہ کردہ تو اکراین اروپایی ھا رو ھم ھمراہ خودش کرد ۔۔۔ نذاشت با مذاکرہ حل و فصل بشہ برہ
بایدنم برای رجز خونی تشریف برد اکراین برای تحریک بیشتر
جنگ جھانی سوم آمریکای بی شرف دارہ رقم میزنہ
تو جنگھای جھانی اول و دوم تو حاشیہ امن بود ولی اینبار کشورھا دیگہ مثل ۵۰ سال پیش نیستن آوار میشن روی سرش دخلشو می یارن
خودش دارہ گور خودشو می کنہ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
ساختار فعلی جهان جز حاکمیت زورمدار و ظالمانه غرب هیچ ره آوردی برای بشریت ندارد که باید تغییر کند و همگرایی کشورهای مستقل مثل چین و روسیه و ایران و ونزئولا وووو بهترین راه مقابله با سلطه طلبی غرب است که به نظر می آید حماقتهای مکرر غربی ها مخصوصاً در چند سال اخیر مثل جریان داعش و سوریه و عراق و اوکراین تغییر این وضعیت سیاه را سرعت بیشتری بخشیده و ان شاالله باید منتظر جهانی چند قطبی متعادل تر باشیم که در آن غرب از سیاست سلطه طلبی خود به عقب رانده شده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
گاو زاییده توی اوکراین دنبال همقطاران میگرده که بشه جنگ جهانی
آخرین اخبار