ادعای ند پرایس: روسیه کارزاری تروریستی راه انداخته است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روسیه را به راه انداختن کارزاری تروریستی متهم کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی خود بار دیگر اتهامات علیه روسیه را در زمینه جنگ اوکراین تکرار کرد.

ند پرایس مدعی شد: روسیه یک کارزار تروریستی، یک کارزار وحشیانه و کارزاریی از تجاوزی مذبوحانه را علیه مردم اوکراین به راه انداخته است.

او همچنین گفت: ما حضور دیپلماتیک خود را در اوکراین به محض فراهم شدن شرایط آنجا باز خواهیم کرد.

ند پرایس گفت: ما به شکل مداوم با اوکراینی‌ها در ارتباط هستیم و ما کادری دیپلماتیک در مرز‌های لهستان و اوکراین داریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد: ما مراقب اوضاع در شبه جزیره کره هستیم و چه بسا تحرکات دیگری در آنجا از سوی پیونگ یانگ شکل بگیرد. کره شمالی بایستی فعالیت‌های بی ثبات کننده خود را متوقف سازد.

او در ادامه افزود: ما نیت خصمانه‌ای علیه کره شمالی نداریم و آماده دیدار با مسئولان این کشور بدون پیش شرط هستیم.

ند پرایس در ادامه صحبت‌های خود به اوضاع پاکستان نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم با دولت جدید در پاکستان در زمینه امورمنطقه‌ای همکاری بکنیم. ما پاکستان را شریک مهمی می‌دانیم و با همدیگر همکاری می‌کنیم تا افغانستان ثبات بیشتری پیدا کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به درگیری‌های مجدد در مسجد الاقصی نیز گفت: ما به شدت در زمینه خشونت‌های مجدد در مسجدالاقصی نگران هستیم و از طرفین می‌خواهیم خویشتنداری کرده و از اقدامات تحریک آمیز خودداری ورزند.

وی گفت: ما با طرفین درگیر به منظور کاهش تنش در تماس خواهیم بود.

ند پرایس در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به موضع چین در قبال جنگ روسیه نیز مدعی شد: ما محکومیتی از جانب چین در زمینه وحشیتی که روسیه در اوکراین مرتکب شد را ندیدیم. ما کار‌های چین را پیگیری کرده و در صورتی چین روسیه را کمک کند تا تحریم‌ها را دوربزند، با پاسخی قوری روبرو خواهد شد.

ند پرایس در ادامه کنفرانس مطبوعاتی خود به مسأله توافق هسته‌ای ایران نیز اشاره کرد و مدعی شد: اگر ایران می‌خواهد تحریم‌های اعمال شده علیه خود برداشته شود، باید به نگرانی‌های ما پاسخ دهد. ما آماده بازگشت کامل به توافق هسته‌ای هستیم، اما ایران باید تصمیم بگیرد. ما علنی مذاکره نخواهیم کرد.

او همچنین گفت: اسرائیلی‌ها می‌دانند ما به دنبال بازگشت به برجام هستیم، اما برای ما مشخص نیست آیا قادر خواهیم بود به توافقی در خصوص بازگشت به برنامه جامع مشترکی با ایران دست خواهیم یافت یا خیر.

ند پرایس در ادامه اظهارات خود با تکرار اتهام پراکنی‌های مقامات آمریکایی گفت: ایران برجسته‌ترین کشور حامی تروریسم است که امنیت جهانی، از جمله اسرائیل را تهدید می‌کند. این در حالی است که دولت آمریکا به امنیت اسرائیل پایبند است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
7891
۲۲:۱۱ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
جه کسی داعش را تاسیس کرد؟
آخرین اخبار