اعمال محدودیت برخی کشور‌ها برای مسافرانی که از چین وارد می‌شوند

درحالی که چین به کاهش محدودیت‌های کرونا روی آورده برخی کشورها محدودیت‌هایی را برای ورود مسافران چینی اعمال کردند.

در حالی که چین به کاهش محدودیت های مقابله با کرونا ادامه می دهد، کشورهای دیگر مشغول اجرای تدابیر احتیاطی برای اطمینان از این هستند که مسافرانی که از چین می آیند با خود ویروس کرونا را نمی آورند.

براساس گزارش سی  ان ان، در ژاپن و هند از همه مسافرانی که از چین می آیند به محض ورود آزمایش کرونا گرفته می شود و اگر جواب آزمایش شان مثبت باشد باید قرنطینه شوند. هند دامنه این محدودیت ها را به فراتر از چین گسترش داده و همه مسافرانی را که از ژاپن، کره جنوبی، هنگ کنگ یا تایلند وارد می شوند ملزم به دادن آزمایش کرونا کرده است.

ایتالیا نیز از هر مسافری که از چین و از طریق فرودگاه بین المللی مالپِنسا میلان در شمال وارد کشور می شود آزمایش می گیرد. تغییرات جدید در محدودیت های کرونایی چین به این معناست که برخی اتباع چینی که به علت کرونا از وطن دور مانده اند، به کشورشان بازگردند.

شدیدترین قرنطینه و محدودیت ها پس از شیوع کرونا در جهان در چین اعمال شد. اما چین از هشتم ژانویه قرنطینه مسافران ورودی را لغو می کند و وعده از سرگیری تدریجی تورهای خارجی را داده است. چین از زمان شروع کرونا با کاهش شدید تعداد پروازها، و انتقال اجباری همه مسافران به هتل های قرنطینه، ورود و خروج افراد به کشور را به شدت محدود کرده است.

اما به نظر می رسد همه این محدودیت ها در حال برداشته شدن است. این امر باعث آسودگی خاطر بسیاری از اتباع چینی خارج از کشور شده است. مردم در رسانه های اجتماعی چین هر آنچه را که در طول سه سال کنترل های مرزی خارج از وطنشان گیر افتاده بودند از دست دادند، به اشتراک گذاشتند.

یکی از کاربران نوشت: «وقتی در هتل قرنطینه بودم خبر غیرمنتظره مرگ پدرم را دریافت کردم. اما نمی توانستم بروم و برای آخرین بار او را ببینم.» یک کاربر دیگر نوشت: «به خاطر کرونا حتی نمی دانستم مادربزرگم فوت کرده است. خبر مرگش را یک ماه بعد از مادرم شنیدم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار