ثبت روزانه یک میلیون مبتلا به کرونا در یک استان چین

بنا بر اعلام مقامات چینی استان ژجیانگ در شرق این کشور روزانه با حدود ۱ میلیون مبتلای جدید به کووید-۱۹ مواجه است.

چین امروز یکشنبه اعلام کرد که استان ژجیانگ در شرق این کشور روزانه با حدود ۱ میلیون مبتلای جدید کووید-۱۹ مواجه است که انتظار می‌رود این تعداد در روز‌های آینده دو برابر شود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین روز یکشنبه اعلام کرد، علیرغم افزایش بی سابقه موارد ابتلا در سراسر کشور، چین طی پنج روز منتهی به شنبه هیچ مورد مرگ ناشی از کووید را در سرزمین اصلی گزارش نکرده است.

دولت ژجیانگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: تخمین زده می‌شود که اوج آلودگی زودتر به ژجیانگ می‌رسد و در روز سال نو وارد دوره‌ای با سطح بالا می‌شود که طی آن تعداد مبتلایان جدید روزانه به ۲ میلیون نفر می‌رسد.

این درحالی است که کمیسیون مرکزی مقابله با کرونا درچین گزارش ارقام روزانه را متوقف کرده است. افزایش تعداد ابتلا‌ها به کرونا در چین پس از اعتراضات مردمی و کاهش شدید محدودیت‌های کرونایی دیده شده است.
یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت گفت که به احتمال زیاد به دلیل برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی در چین، این کشور در روز‌های آینده برای اعلام نتایج مبتلایان و افرادی که فوت کرده اند با مشکل مواجه خواهد شد.

روزنامه بلومبرگ نیز اخیرا با استناد به برآورد‌های مقامات ارشد بهداشتی در چین گزارش داد که نزدیک به ۳۷ میلیون نفر در چین ممکن است تنها ظرف یک روز در هفته گذشته به کووید-۱۹ مبتلا شده باشند.

این گزارش با استناد به صورت جلسه کمیسیون بهداشت ملی چین که روز چهارشنبه برگزار شد، افزود: حدود ۲۴۸ میلیون نفر که تقریبا ۱۸ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد احتمالا در ۲۰ روز نخست دسامبر (ماه جاری میلادی) به این ویروس مبتلا شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار