تاکید نمایندگان پارلمان عراق بر پیگرد عاملان شهادت فرماندهان پیروزی

نمایندگان پارلمان عراق در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، بر لزوم پیگرد عاملان شهادت آن دو تاکید کردند.

فراکسیون الصادقون در پارلمان عراق روز شنبه با تایید ادامه تحت پیگرد قرار دادن عاملان جنایت فرودگاه بین المللی بغداد، درباره خطر به تعویق انداختن این پرونده هشدار داد.

محاسن الدلیمی، نماینده زن مجلس شورای عراق در گفتگو با خبرگزاری المعلومه گفت: برخی از کسانی که در ترور فرماندهان پیروزی (شهید سردار قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس) و همرزمانشان دست داشتند در دولت گذشته سمت‌هایی داشتند.

وی افزود: در سومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی که در نزدیکی فرودگاه بغداد روی داد باید کسانی که در این جنایت نقش داشتند رسوا شوند و همچنین باید تصمیم مجلس مبنی بر خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق اجرایی شود.

این نماینده زن عراقی همچنین خاطرنشان کرد: اگرچه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به مسئولیت کاخ سفید در ترور فرماندهان پیروزی اعتراف کرده است، اما شواهد موجود، حضور مزدوران داخلی را نیز ثابت می‌کند که در این جنایت دست داشته اند.

محاسن الدلیمی همچنین تاکید کرد: فراکسیون الصادقون در نظر دارد کسانی را که در ترور فرماندهان پیروزی دست داشته اند، تحت تعقیب قرار دهد و از طریق دادگاه‌های ویژه عراقی به صورت قانونی و بر مبنای قانون اساسی محاکمه کند.

از سوی دیگر جنبش هماهنگ کننده مردمی نیز اعلام کرد که قصد دارد اولین کنفرانس خود را برای روشن کردن برجسته‌ترین پیامد‌های حقوقی و سیاسی حادثه فرودگاه بین المللی بغداد برگزار کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار