گرامیداشت یاد سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس در هفته شهادت در عراق

فعالیت‌های هفته شهادت و حاکمیت که سازمان بسیج مردمی عراق سازماندهی آن را به عهده دارد، با تمرکز برشخصیت فرماندهان پیروزی در بغداد آغاز شد.

فعالیت‌های هفته «شهادت و حاکمیت» که سازمان بسیج مردمی عراق سازماندهی آن را به عهده دارد، در بغداد آغاز شد. این فعالیت ها، فنی و فرهنگی است و بر بررسی شخصیت فرماندهان پیروزی و مسائل امت تمرکز دارد.

به گزارش المیادین، این نمایشگاهی هنری و فرهنگی در سرزمین یادمان شهداست که سازمان دهندگانش آن را شهادت و حاکمیت نامیده اند و این عنوانی است که دو مناسبت پیروزی بر داعش و یادبود جنایت ترور فرماندهان شهید در فرودگاه بین المللی بغداد را در خود جمع کرده است.

در اینجا یادبود جنگ، پیروزی و شهادت در یک چارچوب به نمایش درآمده است و کلمات، تصاویر، مجسمه‌های هنری و مجموعه‌های شخصی، بازدیدکنندگان را با صحنه کاملی از برنامه‌های هفته شهادت و حاکمیت در بغداد رو به رو می‌کند.

مهند حسین، معاون مدیر اطلاع رسانی سازمان بسیج مردمی گفت: این روز‌ها ما ایام شهادت و حاکمیت را که سالگرد شهادت فرماندهان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمان آنهاست گرامی می‌داریم. ما با برگزاری مراسم این هفته حامل این پیام هستیم که فرزندان این نسل و مکتبی که فرماندهان شهید تأسیس کرده اند، به فداکاری، بخشش و مقابله با تجاوز در همه عرصه‌ها ادامه می‌دهند.

برگزاری یادبود شهادت ابومهدی المهندس، نائب رئیس بسیج مردمی عراق و سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در میدان فرهنگ و هنر حامل پیام رسایی است که شرکت کنندگان در آن معتقدند هدفش، بهبود سطح معنوی و فکری جامعه و توانا ساختن آن برای مقابله با چالش‌ها است.

احمد السلیمان، روحانی تونسی گفت: اکنون ما با عرصه خطرناکتری مواجه هستیم که نبرد واقعی در آن جریان دارد و آن، بخش جبهه فرهنگی است که دشمن برای نفوذ و تسلط بر آن تلاش می‌کند.

عراق در آستانه سومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی قرار دارد و خود را برای برگزاری فعالیت‌های اجتماعی و رسمی آن آماده می‌کند تا یادبود این شهدا را گرامی داشته و نقش و تأثیر میدانی آن‌ها را در جنگ عراق علیه تروریسم و دور نگه داشتن منطقه از تهدیدات تکه تکه شدن، عادی سازی روابط و تجزیه یادآوری کند.

فرماندهان پیروزی

نمایشگاه تصاویر

سردار سلیمانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار