رسانه‌های صهیونیست:

نتانیاهو درحال عملی کردن نقشه‌های خود برای بازگشت به نخست‌وزیری است

نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی که از منصب خود برکنار شده بود درحال برنامه‌ریزی برای بازگشتن است.

براساس نتایج این نظرسنجی علاوه بر ۳۳کرسی برای حزب لیکود، احتمالاً حزب «صهیونیسم دینی» ۹، حزب «شاس» با ۸ و «یهودیت تورات» نیز ۷ کرسی را به دست خواهند آورد.

براساس گزارش آی ۲۴، ائتلاف نتانیاهو به طور کلی ۵۷ کرسی را از آن خود خواهد کرد؛ عددی که برای تشکیل دولت از کنست ۱۲۰نفری غیرکافی است. نخست‌وزیر اسبق برای تشکیل ائتلاف حکومتی نیاز به ۶۱ کرسی دارد.

حزب «روح صهیونیسم» که ادغامی از دو حزب کوچک است، بتواند در انتخابات آتی ۴کرسی را به دست آورد. انتظار می‌رود که این حزب به ائتلاف نتانیاهو بپیوندند تا او باری دیگر بتواند به نخست‌وزیری کابینه تل‌آویو برسد.

بر اساس این نظرسنجی، حزب «یش عتید» به رهبری «یائیر لاپید» نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی ۲۳ کرسی را به دست خواهد آورد. چهار حزب کوچکتر متحد لاپید نیز با هم ۲۴ کرسی را از آن خود خواهند کرد؛ آمار و نتایجی که از احتمال شکست نخست‌وزیر موقت فعلی و نخست‌وزیری مجدد نتانیاهو حکایت دارند.

این درحالی است که در همین روز‌های اخیر کمیته قانونگذاری کابینه رژیم صهیونیستی با تصویب «قانون متهم» راه را برای بازگشت دوباره نتانیاهو در جایگاه نخست وزیر، بست. طبق این قانون هر فرد متهم به پرونده‌های جنایی، حق تشکیل کابینه نخواهد داشت از این نظر نتانیاهو که دارای سوابق متعدد در دادگاه‌های این رژیم است نمی‌تواند بار دیگر در سمت نخست وزیری به عرصه سیاسی بازگردد و شاید این دستاوردی برای کابینه فعلی باشد که حداقل تا حدی خیالش از بازگشت نخست وزیر پیشین به قدرت راحت شود.

روزنامه تایمز در آخرین تحلیل خود نوشت آن‌هایی که از برکناری نتانیاهو از نخست وزیری اسرائیل خوشحال بودند امروز خوب فهمیده اند که دچار اشتباه محاسباتی شده بودند چراکه نتانیاهو نه تنها از سیاست کنار گذاشته نشد که حتی در یک سال گذشته توانست تمام نقشه‌های خود برای بر هم زدن اوضاع در کابینه فعلی را عملی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۹:۱۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
این تمساح پیر حتی اگر نخست وزیر هم بشه بازم مثل دفعه های قبلی توو تشکیل کابینه به مشکل بر می خوره مگر اینکه به صورت توافقی قدرت رو حفظ کنه یعنی برای مثال دو سال نتانیابو نخست وزیر بشه و دو سال هم یک نماینده از طرف احزاب مخالفش.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۸:۳۸ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
مگر لاپید و گانتس مرده اند که نتان خودش را نخود هر آشی کند؟
آخرین اخبار