عبدالسلام: نحوه تعامل کشور‌های متجاوز با آتش بس هنوز نامطلوب است

رئیس هیئت مذاکره کننده ملی یمن عمل ائتلاف متجاوز سعودی به توافق آتش بس را غیرقابل قبول خواند.

محمد عبدالسلام رئیس هیئت مذاکره کننده ملی یمن، گفت: اقدامات کشور‌های متجاوز در مورد آتش بس همچنان پایین‌تر از حد لازم است.

طبق گزارش خبرگزاری سبا، عبدالسلام عصر امروز چهارشنبه در پیامی توئیتری نوشت: کشور‌های متجاوز به جای اجرای مفاد آتش بس، روی سیاست وقت کشی تکیه کرده و این چیزی نیست که مردم عزیز ما از آن راضی باشند.

رئیس هیئت مذاکره کننده یمن افزود: مردم ما از یک محاصره ناعادلانه رنج می‌برند که به دنبال آن هزاران نفر بدون حقوق و مایحتاج زندگی در همه سطوح دچار آسیب هستند.

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز پیش از این تاکید کرده بود که مبنای صحیح هرگونه روند صلح - در آینده - توقف تجاوز و رفع محاصره یمن است که با بازگشایی کامل و فوری فرودگاه صنعاء، بندر حدیده و پرداخت حقوق کارکنان از محل درآمد‌های نفت و گاز آغاز می‌شود.

المشاط گفت: مرحله‌ای که در پرتو تحولات بین المللی و بحران‌های ناشی از سیاست‌های آمریکا در آن به سر می‌بریم، ما را برآن می‌دارد که از خداوند یاری جوییم و با تمام همت به سمت کار، تولید و ساخت کشور حرکت کنیم. توجه به کشاورزی و خودکفایی در زمینه‌های کشاورزی، اقتصادی و صنعتی، برای کاهش اثرات بحران‌هایی که جهان به‌ویژه یمن را به دلیل تجاوزات و محاصره آمریکا و عربستان فرا گرفته، امری ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار