ائتلاف سعودی کشتی نفتی یمنی را متوقف کرد

ائتلاف متجاوز کشتی یمنی حامل ۲۹ هزار تن بنزین که مجوز‌های لازم از سازمان ملل را نیز کسب کرده بود توقیف کرد.

عصام المتوکل، سخنگوی شرکت نفت یمن اعلام کرد ائتلاف سعودی امروز (دوشنبه) کشتی «سندس» که حامل بیش از ۲۹ هزار تن بنزین بود را علیرغم بازرسی و کسب مجوز‌های سازمان ملل توقیف کرده و  اجازه نداده وارد بندرگاه «الحدیده» شود.

به گزارش المسیره، سخنگوی شرکت نفت یمن گفت: «تعداد کشتی‌های توقیف شده به دو کشتی نفتی افزایش یافته است که همه آن‌ها بازرسی شده و دارای مجوز ورود از سازمان ملل بودند».

گفتنی است، محدودیت‌های واردات سوخت و سایر کالا‌ها به یمن، جایی که ۱۶ میلیون نفر غذای کافی در دسترس ندارند و میلیون‌ها نفر در آستانه قحطی قرار دارند، همواره مهم‌ترین نقطه مناقشه در درگیری بین نیرو‌های انصارالله و ائتلاف متجاوز بوده است.

از زمان اعلام آتش‌بس بین یمن و ائتلاف متجاوز در فروردین ماه امسال، ائتلاف سعودی بار‌ها آن را نقض کرده است. یمن از آن زمان، بار‌ها هواپیما‌ها و پهپاد‌های جاسوسی متعلق به ائتلاف را سرنگون کرده است. ورود این هواپیما‌ها به حریم هوایی یمن نقض آتش‌بس سازمان ملل بوده است.

افزون بر این، هفتم خرداد ماه امسال، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت در صورتی که کشور‌های متخاصم به آتش بس پایبند نباشند، نیرو‌های مسلح با یاری خدا آماده انجام وظایف خود هستند. «محمد عبدالسلام»، رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن نیز با خصمانه خواندن اقداماتی از این دست، گفته بود اگر این پهپاد‌ها بر فراز کشور‌های متخاصم به پرواز درآمده بودند، موضع سازمان ملل متفاوت بود.

موعد این آتش بس سه روز دیگر به پایان می‌رسد و با وجود تجاوز‌های متعدد، هانس گراندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن خواستار تمدید آن شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهر آب
۱۶:۰۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
آرامگو بزن تاسلمانو ادب بشه. جان مادرت بزن الحوثی بگو یا خدا
-
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
کشور ما باید برای یمنی ها با اسکورت نیروی دریایی سپاه پاسداران نفت بفرستد تا ببینیم عربستان جرأت نزدیک شدن به آن را دارد یا خیر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
یمنی ها باید ارامکو را با خاک یکسان کنند از قدیم گفتن هر کی باد بکاره توفان درو میکنه خود عربستان وقتی رحم نداره باید ضربه سنگین بخوره تا دنبال توافق باشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
ما هم هر روز خبر از توافق با عربستان میدیم اما اون چیزی که عیان هست پشت پازدن عربستان به ادعاهای ایران است.
آخرین اخبار