بازداشت فرد مسلحی که قصد کشتن قاضی آمریکایی را داشت

منابع خبری از بازداشت مردی مسلح در مقابل خانه قاضی دستیار دیوان عالی آمریکا خبر دادند که قصد کشتن این مقام آمریکایی را داشت.

منابع خبری به واشنگتن پست از حضور جوان مسلحی حدود ۲۰ ساله مقابل خانه «برت کاوانا» قاضی دستیار دیوان عالی آمریکا، خبر دادند.

این منابع اعلام کردند این پسر جوان قصد کشتن برت کاوانا را داشت و گفته می‌شود او از کشتار‌های دسته‌جمعی اخیر و مخالفتی که به تازگی با قانونی‌شدن سقط جنین در آمریکا انجام گرفت، خشمگین بوده و تهدید به قتل برت کاوانا کرده بود.

واشنگتن پست اندکی بعد اعلام کرد این پسر در خیابانی نزدیک به خانه قاضی آمریکایی با سلاح و ابزار سرقت متوقف و بازداشت شده است.

خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی نیز اعلام کرد این پسر مسلح به تفنگ دستی، چاقو و اسپری فلفل بود و قصد کشتن این قاضی آمریکایی از ایالت «مریلند» را داشت.

البته این فرد خودش از شهروندان مریلند نبود و به آن‌جا رفته بود تا برت کاوانا را به قتل برساند که در یکی از خیابان‌های نزدیک خانه او متوقف شد.

دادگاه عالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حدود ساعت ۱:۵۰ بامداد امروز، مردی در نزدیکی محل اقامت کاوانا دستگیر شد. این مرد مسلح بود و کاوانا را تهدید می‌کرد. او اکنون به ناحیه ۲ پلیس شهرستان مونتگومری منتقل شد.»

اداره پلیس شهرستان مونتگومری تاکنون به درخواست سی‌ان‌بی‌سی برای اظهار نظر پاسخ نداد.

خشونت‌های مسلحانه در آمریکا همچنان قربانی می‌گیرد و در تازه‌ترین مواردِ تیراندازی‌هایی که در مکان‌های شلوغ و عمومی اتفاق افتاده، ۱۳ مورد تیراندازی از جمعه تاکنون بود که در این تیراندازی ها،۱۴ نفر هدف شلیک گلوله قرار گرفته و دو نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از طرفی سال گذشته دادگاه عالی آمریکا گسترده‌ترین قانون اجرایی درباره سقط جنین در این کشور در نیم قرن گذشته را اجرایی کرد. این قانون از سال ۱۹۷۳ (۱۳۵۲) به بعد، سختگیرانه‌ترین قانون در ارتباط با سقط جنین است که از اغلب سقط جنین‌ها در آمریکا ممانعت می‌ورزد.

به تازگی پس از انتشار اسنادی مربوط به مخالفت آمریکا با سقط جنین اعتراض‌هایی در این کشور شکل گرفته است. دیوان عالی هنوز تصمیم نهایی درباره قانون سقط جنین می‌سی‌سی‌پی را صادر نکرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار